MŠ + POŠ: S tačko v roki šolskim dogodivščinam naproti (2012 – )

Nazadnje spremenjeno 9.4.2021 , ob 7:57 Urejal: Tatjana Gombač

Šolsko leto 2020 / 2021

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°

Delo na daljavo tudi s terapevtskimi psi društva Tačk pomagačk

Danes, 8. 4. 2021, nas je na videokonferencah razveselila Linda, terapevtska psička društva Tačke pomagačke. Njena vodnica, učiteljica Maja, nas je poučila o društvu Tačke pomagačke, Lindi, ravnanju s psom in ob psu. Naučili smo se, da ne smemo pobožati psa, če nam vodnik  tega ne dovoli. Če srečamo spuščenega psa, stojimo kot drevo, če pa nas pes podre na tla, pse spremenimo v želvo in si zaščitimo vrat. Linda nas je razveseljevala s trikci. Na koncu videokonference pa je pozvonila na zvonec.

                                                                                                                    Besedilo in fotografije: Maja Bregar

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
Petek, 2. april 2021

Terapevtsko delo s psi v osnovnih šolah ni mogoče,
zato terapevtska psička Yuma dela na daljavo, da ostane v kondiciji ♥ za nadaljnje delo v okviru društva Tačke pomagačke.

#ostanimozdravi

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°

Mesec dejavnosti Beremo skupaj   
Ponedeljek, 28. september 2020

Novo šolsko leto odpre tudi sezono branja pod geslom
BEREMO SKUPAJ. Beremo tiho ali glasno, beremo v dvoje
ali v družbi. Vedno je zabavno, še posebej, če te poslušajo potrpežljivi poslušalci
s terapevtsko psičko Yumo.

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°

S tačko v roki šolskim dogodivščinam naproti 2019/2020

♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦

DRUGOŠOLSKE ŽIVALSKE DOGODIVŠČINE

Branje dnevnika, ki smo ga dopolnjevali tedensko. Izdelali smo tudi plakat.

Drugošolci smo vsak teden brali zgodbe o najmočnejši in najpogumnejši deklici na svetu, Piki Nogavički.
Nekega petkovega dopoldneva se nam je v razredu pridružila čisto prava Pika Nogavička, četrtošolka Mila.
Prebrala nam je še eno poglavje o nenavadni deklici. Seveda se nam je pridružila tudi Puhica.

Po karanteni in obilici deževnih dni smo končno dočakali dan, ko smo lahko Puhici brali tudi zunaj učilnice.
S šolskega vrtička pa smo nabrali nekaj sveže zelenjave.

Ker imamo drugošolci radi živali, smo si živalske družine ogledali tudi na kmetiji naše drugošolke Hane. Nekateri smo imeli prvič možnost pobožati telička, pujska ali celo piščančka. Na poti do Hane pa nam je drugošolka Ema predstavila tudi svojo želvico.

                                                                                                                                     Foto in tekst: Nives Koželj
♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦

Pustni torek, 25. februar 2020

Princeska Linda preverja, če maškare pravilno računajo in sestavljajo sestavljanko.

                                                                                                                                       Tekst in foto: Maja Bregar

♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦

Torek, 24. december 2019

SPET BEREMO Z YUMO

Zadnji šolski dan v lanskem letu smo se družili z našo štirinožno “sošolko” Yumo, terapevtsko psičko Tačk pomagačk.
Najprej smo slovesno obeležili državni praznik dan samostojnosti in enotnosti, nato smo prebrali pravljico o prihajajočih praznikih. Yuma je pozorno in potrpežljivo poslušala, vsakega bralca pa je nagradila z bralnim kazalom, da bomo še rajši brali. 

Lepo smo zaključili koledarsko leto in si zaželeli vse dobro v letu 2020.

♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦

Četrtek, 14. november 2019

PRED PRIHODOM MORSKEGA PRAŠIČKA K DRUGOŠOLCEM

 

 PREGLED pri veterinarki

OBISK RAZSTAVE BIOEXO

  Najdaljša kača na svetu –  mrežasti piton

          Rumenovratke in rdečevratke

   

Učimo se rokovanja z živalmi (dihurčki, podganice, morski prašički in še marsikaj …).

        Goli morski prašiček

  Premagujemo strahove in predsodke


PRIPRAVA NA PRIHOD morskega prašička v razredu

Pregled preteklih dnevnikov, ki so jih skupaj oblikovali – učiteljici,  učenci in njihovi starši. V njih smo našli starejše sestre, brate, sorodnike in znance. Puhica je že dolgo z nami … lepi spomini so se ohranili v dnevniških zapisih.

 

ZAPIS PRAVIL o rokovanju in ravnanju z živaljo

Pogovorili smo se o pravilnem ravnanju in rokovanju z živaljo in pravila zapisali v Puhičin dnevnik.

 

ZAPISI O USTREZNI IN ZDRAVI PREHRANI morskega prašička

Prinesli, predstavili in pripravili smo zdrave prigrizke za Puhico (radič, motovilec, peteršilj, bučke, papriko, paradižnik, jabolko, hruško, banano …). Osnovno prehrano morskega prašička smo zapisali tudi v dnevnik.

Okušali smo tudi špinačo z domačega vrta.

 

PRIPRAVA BIVALNEGA PROSTORA 

Učenci so prenesli seno in žaganje. Skupaj smo pripravili bivalni prostor, katerega bomo tedensko čistili.

 

PRIHOD PUHICE

Puhica se nam je pridružila v tednu otroka. Prihod Puhice smo praznovali z bananinim sladoledom, katerega smo pripravili v okviru naravoslovnega dne.

 

   

S Puhico beremo, računamo in raziskujemo.

 


PREŽIVLJANJE ČASA NA SVEŽEM ZRAKU

Čiščenje bivalnega prostora, nabiranje priboljškov, branje in dejavnosti na svežem zraku so drugošolcem najbolj všeč.
Pri tem sodelujemo, se poslušamo, upoštevamo pravila in skrbimo, da se Puhica počuti dobro in varno.

                                                                                                     Prispevek je pripravila Nives Koželj.

 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

S tačko v roki šolskim dogodivščinam naproti 2018/2019 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Drugošolci in morska prašička Puhica                           

V tem šolskem letu se je v mesecu oktobru drugošolcem pridružila morska prašička Puhica. Spremljala nas je skozi celo šolsko leto. Pomagala nam je pri usvajanju nove snovi, pri razvijanju bralne tehnike in pisanju ter tudi pri matematiki.

S pomočjo Puhice smo premagovali strahove pred govornim nastopanjem in ustnim sporočanjem. Zanjo smo lepo skrbeli tudi v domačem okolju. Najbolj smo se veselili časa, ki smo ga skupaj s Puhico preživeli zunaj, nabirali priboljške in skrbeli za šolski vrt, kjer so zrasli zdravi prigrizki za Puhico.

Seveda pa smo za zdrave obroke poskrbeli tudi v razredu. Pri vsem tem smo morali sodelovati, se poslušati, upoštevati pravila in skrbeti, da se je Puhica pri nas počutila varno. Uspelo nam je tudi letos.

 

Prispevek je pripravila Nives Koželj.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Petek, 19. april 2019

Tudi morska prašička Puhica pri veterinarju

V petek, 19. 4. 2019, so šli drugošolci z morsko prašičko Puhico na veterinarski pregled v ambulanto Gaber v Litiji. Veterinarja sta Puhico skrbno pregledala in ugotovila, da je zdrava, ima primerno težo, lepe zobe in lepo dlako. Veterinar jim je dal tudi nekaj napotkov za nadaljnjo nego in rekel, naj še naprej tako lepo skrbijo za svojo prašičko. Učenci so se zadovoljni vrnili v šolo in z veseljem pocrkljali Puhico.

Prispevek je pripravila Nives Koželj.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Ponedeljek, 15. april 2019

Morska prašička Bela pri veterinarki

V ponedeljek, 15. 4. 2019, smo z učenci 1. a in 1. b razreda obiskali Veterinarsko ambulanto Gaber v Litiji. S seboj smo prinesli našo morsko prašičko Belo.

Tam sta nas veterinarki prijazno sprejeli in Belo strokovno pregledali. Ugotovili sta, da je Bela zdrava, ima primerno težo, lepe zobe in lepo dlako. Dobili smo še nekaj napotkov za nadaljnjo nego, nato pa smo se zadovoljni odpravili nazaj proti šoli.

Prispevek je pripravila Ines Štaut.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Ponedeljek, 1. april 2019

Bralna značka s psičko Yumo

Bralna značka v 3. a poteka ob prisotnosti terapevtske psičke Yume, ki vedno potrpežljivo posluša pripoved. 

Tisti, ki pripoveduje, sede na pravljični stol, drugi učenci pa se zberejo okrog njega in odpotujejo na krilih domišljije v svet neverjetnih dogodivščin. 
Sošolka Neža nam je pravljico Žabji kralj predstavila tudi z govorico gluhih in naglušnih, ki uporabljajo znakovni jezik. Naučili smo se, da se ljudje lahko sporazumevamo tudi s kretnjami rok, obrazno mimiko in telesom. 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Četrtek, 21. marec 2019

Ob Mednarodnem dnevu gozdov smo s pomočjo psičke Yume posadili lastne vzgojene sadike dreves

Jeseni smo na sprehodu po gozdu nabrali žire in želode. Skrbno smo jih posadili v lončke in jih postavili na topel in svetel prostor. Redno smo jih zalivali. Najbolj uspešna je bila sošolka Neža in do MEDNARODNEGA DNEVA GOZDOV so se Nežine mlade rastlinice bukve in hrasta toliko okrepile, da smo se jih odločili odnesti v “naš” gozd.

Sošolec Lovro je vneto kopal luknjice za sadike.

Zelo previdno smo jih zasuli.

Yuma je vse skupaj natančno nadzorovala.

Po končanem delu smo si roke umili kar v bližnjem potočku. Ooooo, kako je bil mrzel, a zelo čist!

Takooo mrzel, da niti Yuma ni hotela stopiti vanj …

… zato je delovna trojka postavila mostiček čezenj.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

ponedeljek, 4. marec 2019

Morski prašiček in drugošolci

Drugošolci se vsak dan učimo z morsko prašičko Puhico. Ponavljamo že obravnavano snov, rišemo, računamo, pripovedujemo, beremo, odgovarjamo na vprašanja ali zapisujemo. Puhica učence umiri, jim da občutek varnosti, topline in jih motivira za delo.

Učenci oblikujejo tudi Puhčin dnevnik z njihovimi odkritji, zanimivostmi, pravili … Zapise beremo in jih ponavljamo večkrat.

Morski prašiček ima ugoden vpliv tudi na občutek skupinske pripradnosti. Medtem ko učenci sedijo na tleh in med njih položimo žival, ni več pomembno, kdo se je s kom prerekal ter če ob njih sedi njihov najboljši prijatelj ali ne. Otroci se ob živali pogovarjajo, smejijo, se opozarjajo, da jim živali ne uide, da je kdo ne pohodi, delajo načrte, kako ji bodo uredili kletko, kdo bo prinesel hrano …

Posebno vlogo ima morski prašiček tudi pri procesu opismenjevanja in branja. Učence motivira in naredi branje prijetno.

Navadno beremo v krogu – učenec bere sošolcu, učiteljici ali Puhici. Morski prašiček nas spremlja in posluša. Lahko ga tudi pocrkljamo.

Učenci ob Puhici razvijajo tudi primeren in odgovoren odnos do živali, zavedanje o potrebah živali ter občutek dolžnosti in odgovornosti. Učenci vsakodnevno skrbijo za hrano, vodo ter za crkljanje morskega prašička. V kotičku narežejo in pripravijo zelenjavo, čistijo okolico kletke ter zamenjajo vodo.

Kot oskrbniki morskega prašička se učenci dokažejo tudi med vikendi, ko morski prašiček biva z družino učenca. Spodbujajo se tudi delovne navade, saj učenec doma Puhici uredi bivalni prostor. Očisti kletko, poskrbi za sveže žaganje ter za seno. Skrbi za zdravo prehrano in vodo. Doma staršem ali sorojencem bere zapise v dnevniku. Torej pripomore tudi k druženju, dogovarjanju in povezovanju vseh članov v učenčevem domu.

Puhica je ljubeča, prijazna, predvidljiva, naklonjena učencem. Ob crkljanju se učenci sprostijo in umirijo.

Prispevek je pripravila Nives Koželj.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Četrtek, 24. januar 2019

ŠOLSKI DAN ZAČNEMO Z BRANJEM – 3. A

V zasneženih dneh je prijetno, ko šolski dan začnemo z branjem “na kupčku” v družbi  naše štirinožne sošolke
Yume, ki potrpežljivo posluša branje.  Tokrat smo odkrivali skrivnosti Čarodejevega klobuka (Tove Jansson)
in uživali ob pogledu skozi okno. Končno je zima dobila svojo pravo barvo – sneženo belo.


♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Sreda, 12. december 2018

BRALNA ZNAČKA V GOZDU

Učenci 3.a pogosto obiščemo bližnji gozd, saj je naša šola pridobila naziv Gozdna šola.
Tokrat smo izkoristili jaso z deblom kot učilnico in prisluhnili sošolki Juliji, ki nam je 
predstavila prebrano knjigo za bralno značko z naslovom Pod medvedkovim dežnikom.

Tudi naša kosmata štirinožna sošolka Yuma je zbrano poslušala.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Četrtek, 8. november 2018

Nova bralna odejica je še povečala motivacijo
za branje, saj se lahko tako bralec kot Yuma
udobno zlekneta.

Če je pa zgodba še posebej zabavna ali napeta, se Yuma postavi kar v joga položaj.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Ponedeljek, 5. november 2018

Generacijska slika

Yuma je res že naša sošolka v 3. a, zato spada tudi na sliko razreda.

Pozirala je kot prava manekenka  🙂   Se strinjate?

Foto: Tomo Marinšek

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Torek, 9. oktober 2018

MORSKI PRAŠIČEK V 2. RAZRED

4. oktobra, na svetovni dan varstva živali, se je drugošolcem v razredu pridružila Puhica.

Ob svetovnem dnevu varstva živali si tudi drugošolci želimo, da bi skupaj lahko spremenili življenja živali na bolje. Živali so naše prijateljice in predvsem odvisne od nas, našega ravnanja in skrbi za njih!

Ob prihodu smo ponovili pravila ravnanja z živaljo, zapisali naša razmišljanja in pričakovanja, pripravili bivalni prostor ter brali zapise v dnevniku.

Predstavili smo različne vrste zelenjave, se poučili o zdravi prehrani morskega prašička ter ustrezni negi.

Zdaj je tudi med nas prišla Tačka pomagačka, ki nam bo pomagala, se z nami učila, brala in bogatila naš šolski vsakdan.

Avtorica: Nives Videc

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Ponedeljek, 8. oktober 2018

Beremo za lepši dan

Knjige so naše najboljše prijateljice, zato so z nami:

  • v knjižnici

  • v mirni sobi

  • in v razredu. Knjižničarka Stanka nam je odstopila nekaj knjig za vsakodnevno branje.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ 

Torek, 25. september 2018

Skupaj z Lindo

V POŠ Hotič smo danes pričeli z interesno dejavnostjo, pri kateri sodelujeva terapevtski par psička Linda in učiteljica Maja. Ob Lindinem budnem spremljanju smo brali in izvajali dejavnosti, ki so bile zapisane na kartončkih. Tako smo Lindo česali, se učili pobirali iztrebke, ji mazali tačke, jo cepili … 

Avtorica: Maja Bregar

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ 

Četrtek, 20. september 2018

Nacionalni mesec skupnega branja
BEREŠ? BEREM. BERIMO SKUPAJ!
od 8. septembra do 8. oktobra

V 3.a beremo skupaj vsak dan. Eden izmed učencev prevzame vlogo bralca in  na pravljičnem stolu ali bralni blazini sošolcem prebere zgodbo ali del knjige. Tako prijetno začnemo delovni dan. Skupno branje nas umiri, poveže, pocrkljamo se tudi z našo Yumo.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ 

Torek, 11. september 2018

Obisk Knjižnice Litija

Letošnje šolsko leto smo z obiskom Knjižnice Litija začeli s skupnim branjem in smo se pridružili 1. Nacionalnemu mesecu skupnega branja z naslovom Bereš? Berem. Berimo skupaj!

Začeli smo z zabavno zgodbo o kralju, ki se ni maral umivati, pozorno pa jo je poslušala tudi terapevtska psička Yuma. V septembru ji bodo tretješolci še pogosteje brali v razredu in v mirni sobi na matični šoli, saj je branje prijetnejše, če te posluša potrpežljiv poslušalec.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ 

V tem šolskem letu začenjamo s sedmim letom neprekinjenega izvajanja projekta, ki vključuje živali v redni pouk. V tem obdobju smo zaznali več pozitivnih vplivov na vključene učence (umirjenost, empatičnost, zviševanje motivacije za šolsko delo, izboljšanje samopodobe, upoštevanje potreb drugih ipd.) in tudi tisti, ki vanj niso bili vključeni so pokazali naklonjenost živalim. Dobre izkušnje nam dajejo pogum za nadaljnje delo in nadgrajevanje zastavljenih ciljev:

– pri učencih privzgojiti oz. okrepiti naklonjenost do živali, razumevanje in upoštevanje potreb živali, 
prevzemanje odgovornosti za skrb za živali, premagovanje strahu do živali in navajanje na sobivanje z živaljo; 
– pri učencih, ki imajo težave s koncentracijo, doseči daljšo zbranost in zvišati motivacijo za delo, krepiti empatijo,
solidarnost, strpnost in skrb za drugega;
– odpravljanje stik otrok (osamljenost, komunikacijske ovire ipd.).

Učenci sodelujejo, da:
– spoznajo in upoštevajo elemente lepega odnosa do živali,
– samostojno pripravijo in uredijo bivališče morskega prašička,
– spoznajo eksotične vrste živali in se soočijo s svojimi strahovi in predsodki,
– spoznajo različne vrste zelenjave,
– pojedo več zelenjavnih obrokov,
– ob živali se sprostijo in lažje sodelujejo pri pouku,

– ob prisotnosti živali si okrepijo samozavest,
– samostojno oblikujejo zapise v dnevniku,
– spoznajo zanimivo opismenjevanje in branje,
– se udeležijo terapevtskega branja s psom v mirni sobi,
– izboljšujejo medosebne odnose,
– se seznanijo z delom veterinarja.

V okviru projekta nameravamo izvesti naslednje dejavnosti:

za učence:

– nega živali, skrb za urejenost kletke,
– seznanitev s potrebami živali,
– vključevanje terapevtskega para v pouk in druge dejavnosti (npr. športni dan, naravoslovni dan…),
– stalna prisotnost živali (morski prašiček) v razredu,
– pokušanje različnih vrst sveže zelenjave med šolsko malico,
 – izdelava in predstavitev plakatov o morskih prašičkih,
– skrb za morskega prašička v času pouka prostih dni (vikendi, počitnice, prazniki),
– obisk 22. razstave eksotičnih živali Bioexo,
– pisanje dnevnika morske prašičke,

– skrb za morsko prašičko med poukom,
– opravljanje šolskih nalog z morsko prašičko,
– branje z morsko prašičko,
– obisk lovca iz Lovske družine Litija,
– obisk Tačkovega festivala v Litiji,
– obisk Veterinarske ambulante Gaber,
– predstavitev in ogled hišnih ljubljenčkov učencev in živali na travniku;

– vključitev dveh terapevtskih parov Tačk pomagačk v pouk,
– pridobitev še druge licence za R.E.A.D. program,
– R.E.A.D. program s terapevtskim psom v mirni sobi in v razredu,
– športne dejavnosti s terapevtskim psom;

za starše:
– predstavitev projekta na sestanku pri vpisu za prvošolce,
– predstavitev projekta staršem na roditeljskem sestanku,
– skrb za dobrobit morskega prašička med vikendom,
– anketa o vključevanju živali v pouk in pridobitev mnenj staršev.

Ponosni smo, da se projekt izvaja že sedmo zaporedno leto in
zaradi dobrih izkušenj se nam zdi, da so ta leta resnično pravljična.
Kaj vse smo počeli, si lahko ogledate v spodnjih prispevkih.
Če pa se nam želite pridružiti, ste zelo dobrodošli. 

______________________________________________________________________

S tačko v roki šolskim dogodivščinam naproti 2017/2018 

______________________________________________________________________

Sreda, 28. junij 2018

Spoštovani,

ob zaključku šestega šolskega leta, odkar se izvaja naš projekt, se vsem sodelujočim zahvaljujem za sodelovanje v projektu, razumevanje in potrpežljivost ob vključevanju živali v pouk.
Še posebna zahvala ponovno velja staršem, ki so prevzemali skrb za prašički v dnevih, ko ni bilo pouka in učiteljicam Maji Bregar, Nives Koželj in Sandri Železnik, ki so prevzele dodatne obveznosti in s tem omogočile učencem novo izkušnjo in popestritev pouka. Topla dobrodošlica velja že drugemu terapevtskemu paru Tačk pomagačk v naši šoli vodnici Maji in terapevtski psički Lindi. 
Ponosni smo, da smo povezani v Mrežo šolski pes.

https://sites.google.com/view/mreza-solski-pes/

Naj bo poletje sproščeno in polno dogodivščin, še posebej, če bodo z vami tudi hišni ljubljenčki.

Se vidimo jeseni,
Tatjana Gombač, koordinatorka projekta.

_______________________________________________________

Zaključno poročilo o izvedenem projektu 2017/2018

tatjana_gombac_s tačko v roki šolskim dogodivščinam naproti

_______________________________________________________

Četrtek, 31. maj 2018

Vroči dnevi v mirni sobi

Tudi v vročih dneh je mirna soba pogosto obiskana v družbi terapevtske psičke Yume:

v prijetno ohlajeni mirni sobi je še posebej sproščujoče,
če tvoje branje posluša potrpežljiv poslušalec.

Pravi užitek je uprizoriti mavrično bitko …

… in se po njej sprostiti z masažo na žogicah iz bazenčka.

Ko se igramo učiteljice, je Yuma pasja učenka:

_______________________________________________________

Sreda, 30. maj 2018

Prijetno branje na prostem na Vačah

Danes sta nas v OPB obiskali učiteljica Tatjana in njena terapevtska psička Yuma. V senci ob šolskem vrtičku so učenci Yumi brali pravljice, jo certljali in bili navdušeni nad njeno poslušnostjo. Yuma je bila še posebej navdušena nad pravljico s pasjo vsebino, s katero so se trudili učenci prvega razreda in šlo jim je več kot odlično.
Zaradi prav prijetnega vzdušja smo sklenili, da punci v naslednjem šolskem letu ponovno povabimo na obisk.

Avtorica: Maja Žibert

 

Petek, 4. maj 2018

Praznovanje Yuminega rojstnega dne

Psička Yuma je postala že kar pasja sošolka učencem in učenkam 3.a razreda, zato se spodobi, da praznujemo tudi njen 7. rojstni dan.

 Zapeli smo ji pesmico, ji pripravili kup presenečenj, se posladkali in še slikali za spomin.

Vse najboljšeeee!

_______________________________________________________

Od petka, 6. 4. do  sobote, 7. 4 2018: Pravljična noč v šoli z Yumo

Yuma je pozorno poslušala zgodbo o rudniškem škratu.

Pravljičarka Darinka Kobal in šolska knjižničarka Stanka Sirk sta nam pričarali 
pravo pravljično vzdušje.

Še prej pa se je dogajalo:

  • zbrali smo se pred šolo in odšli na Svibno:

  • na vrhu Svibna nas je pozdravilo sonce:

  • noč smo prespali v matični učilnici, pazila nas je naša Yuma:

  • zjutraj nas je prebudila spet Yuma:

_______________________________________________________

Petek, 6. april 2018

Terapevtska psička Yuma  pogosto spremlja delo svojih  “sošolcev”:

  • potrpežljivo počaka, da učenci končajo vajo:

  • pisanje črk ni vedno enostavno, a z Yumo je vse lažje:

  • Yuma tudi “preveri” pravilnost rezultatov pri računanju, še posebej, če je pisno ocenjevanje znanja:

___________________________________________________________

Sreda, 28. marec 2018

» Vaja dela mojstra, če mojster dela vajo.«

Rek, ki prav dobro velja, če želiš določeno spretnost usvojiti in utrditi. Tokrat se v 2. razredu spopadamo z učenjem pisanih črk. Na prvi pogled je videti enostavno, a temu še zdaleč ni tako. Roka je okorna, prsti so trdi in pisalo kar noče gladko teči.

V veliko spodbudo in pomoč učencem predstavlja razredna morska prašička Puhica, ki budno spremlja njihova prizadevanja in vztrajnost pri zahtevnem opismenjevanju. Po eni strani tiha spodbuda, po drugi pa terapevtski učinek ob božanju njenega kožuščka, ki skupaj predstavljata dobro motivacijo za še skrbnejše delo.   

Besedilo in slike: Sandra Železnik

___________________________________________________________

Petek, 23. marec 2018

LINDA MED NAMI

V okviru projekta S tačko v roki novim dogodivščinam naproti, nas je obiskala terapevtska psička Linda z vodnico in učiteljico Majo Bregar. Obiskala nas je pri uri slovenskega jezika, pri obravnavi neumetnostnega besedila. Učenci so brali opise starih predmetov in odgovarjali na vprašanja o perilniku, petrolejki, starih igračah … Terapevtska psička Linda je učencem 2. a razreda pomagala pri branju, razumevanju prebranega in odgovarjanju na vprašanja. Učenci so bili za delo zelo motivirani, saj jim je Linda prinašala lističe, na katerih so bila napisana vprašanja, pravilne oz. nepravilne trditve o prebranih besedilih in celo odgovori. Linda se je razveselila vsakega posebej, saj je ob pravilnem odgovoru od učenca dobila priboljšek.

V 2. b razredu je Linda učencem ravno tako priskočila na pomoč pri uri slovenskega jezika. Ura je bila namenjena ponavljanju in utrjevanju protipomenk ter velike začetnice v lastnih imenih. V njeni oprsnici so bili nameščeni lističi z napisanimi protipomenkami, ki so jih učenci posamično izvlekli in besedi poiskali tisto z nasprotnim pomenom. Linda je dogajanje mirno spremljala leže, če pa je bila rešitev napačna, je sedla in tako usmerila učenca k ponovnemu poizkusu. Učenci so pare protipomenk na koncu prepisali v zvezek, Linda pa je za dobro opravljeno delo seveda podelila svoj žig.

Delo je potekalo sproščeno in v prijetnem vzdušju, učenci pa so bili za šolsko delo še bolj motivirani kot po navadi. Ob dejavnosti so premagovali osebne strahove in navezovali stike z živaljo ter drug z drugim.

 Besedilo in fotografije:

      Sandra Železnik

*********************************************************************************

Ponedeljek, 12. marec 2018

Interesna dejavnost SKUPAJ Z LINDO

Pri interesni dejavnosti Skupaj z Lindo z učenci sestavljajo pare in spoznavajo pasme psov.
Linda preverja pravilnost nalog

.

Linda je obiskala prvošolce na PŠ Hotič.
Skupaj so računali.

Računanje ni težko, če ti pomaga Linda in njeni štirinožni prijatelji z društva Tačke pomagačke.

Drugošolcem je Linda pomagala pri branju neumetnostnega besedila.  Z eno roko na topli, nežni pasji dlaki, je tudi branje lažje.

Z Lindino pomočjo lažje poiščejo odgovore na vprašanja.

Utrjevanje besed z nasprotnim pomenom je mogoče tudi s psi. Linda je skupaj z učenci pozorno poslušala navodila učiteljice.

Linda je drugošolcem prinesla sličice psov in napise besed z nasprotnim pomenom. Reševanje nalog je pozorno spremljala. Z znanjem učencev je bila zelo zadovoljna.

Učenci so ponovili tudi zapisovanje imen oseb, priimkov oseb, krajev in imen živali. Tudi te naloge jim ne delajo težav. Za nagrado za pravilno izvedeno nalogo, čitljivo in estetsko zapisano nalogo so si učenci prislužili Lindino štampiljko, Linda pa priboljšek.

 

 

 

 

Zbrala: Maja Bregar

********************************************************************************

Sreda, 28. februar 2018

OBISK PREDSEDNIKA REPUBLIKE SLOVENIJE

Zadnji februarski dan je bil za vse v OŠ Gradec poseben dan, saj nas je obiskal predsednik naše države gospod Borut Pahor. Tudi Yuma, terapevtska psička Tačk pomagačk, ki redno dela v matični šoli, mu je pripravila dobrodošlico na svoj način:

Foto: STA

********************************************************************************

Petek, 16. februar 2018

Linda v POŠ Hotič

Terapevtski par Linda in Maja vsak torek obiščeta
Podružnično šolo Hotič. Učenci se učijo skupaj z Lindo.

*********************************************************************************

Sreda, 14. februar 2018

PUHICA V 2. A IN 2.B

Branje nekritičnemu prijatelju nas sprosti in pričara najrazličnejše stvari: morske živali, ki obiščejo kopenske prijatelje,
zgodbe o Piki Nogavički, tudi otroška poezija postane zabavna, predvsem pa ne pozabimo na Puhčin dnevnik, ki ga skupaj
urejamo in pogosto vzamemo v roke, saj so to naša doživetja, naša zapisana beseda in misli…

                                                

Puhica nam pogosto pomaga tudi pri pouku. Z lahkoto premagamo morebitne težave in se pri reševanju nalog še bolj potrudimo.

                                                                                     Učenci 2.A in 2.B z razredničarkama Nives Videc in Sandro Železnik

*********************************************************************************

Ponedeljek, 5. februar 2018

PONEDELJKOVE BRALNE URICE IN R.E.A.D. PROGRAM

V 3.a so sproščene bralne urice že stalnica. Učenci pogosto sami izberejo knjigo, ki jo bodo brali sošolcem in Yumi.

V mirni sobi občasno poteka terapevtsko branje malce drugače. Zelo zabavno je brati kot “kresnička”.

*********************************************************************************

nedelja, 4. februar 2018

SNEŽNA TERAPIJA

Tudi terapevtska psička Yuma potrebuje sprostitev po delu v šoli,
Tokrat je izkoristila snežno terapijo 😉

   

*********************************************************************************

četrtek, 1. februar 2018

PRESTAVITEV DELA TERAPEVTSKEGA PSA V RAZREDU

Terapevtski par Tačk pomagačk  (Tatjana in Yuma) se je predstavil učencem v oddelku podaljšanega bivanja 
v POŠ Kresnice. Seznanili so se s pravilnim pristopom k psu in z njegovimi potrebami.
Spoznali so, kako jim Yuma lahko pomaga in kakšne dejavnosti lahko opravljajo z njo, tudi po programu R.E.A.D.

*********************************************************************************

sreda, 24. januar 2018

URA V MIRNI SOBI

Ura terapevtskega branja se začne lahko tudi zelo aktivno s sproščanjem v bazenčku z žogicami.

Branje knjige ob potrpežljivem poslušalcu v udobni “vrečki sedečki”.

Za zaključek še izvedba trikcev:  Yuma dobi priboljšek, bralec pa bralno kazalko Tačk pomagačk z Yumino sliko.

1. ukaz 

2. izvedba: PETKA

3. priboljšek

      

 

 

 

      kazalka za bralca

*********************************************************************************

petek, 19. december 2018

BRANJE V DOBRI DRUŽBI

Za branje s prijateljem in terapevtsko psičko Yumo ni nikoli prepozno.
V hladnem zimskem vremenu prijetna mirna soba vabi v družbo dobre knjige
in na sproščanje pred zadnjimi ocenjevanji v 1. redovalni konferenci.

*********************************************************************************

petek, 22. december 2017

ZADNJE DRUŽENJE V KOLEDARSKEM LETU 2017

V 3.a je ob slovesu od leta 2017 sodelovala tudi Yuma, terapevtska psička Tačk pomagačk.
Bilo je zabavno!

*********************************************************************************

ponedeljek, 4. december 2017

DEJAVNOSTI V MIRNI SOBI

Naša soba omogoča učencem sprostitev in senzorno aktivacijo. V dobri družbi sošolcev in psičke Yume 
je glasno branje “mala malca”  🙂

______________________________________________________________________

ponedeljek, 27. november 2017

V NAŠI ŠOLI DELUJETA DVA TERAPEVTSKA PARA TAČK POMAGAČK:
                                         Tatjana in Yuma, Maja in Linda 

V letošnjem šolskem letu se nam je pridružil še en terapevtski par društva Tačke pomagačke: dolgodlaka čivava Linda in njena vodnica Maja Bregar. Učenci na Podružnični šoli Hotič skupaj z Lindo berejo, se učijo, spoznavajo, kako ravnajo s psom in ob psu …
Z Lindo je tudi učenje lažje, zabavnejše in zelo »mehko«.

 

 

Foto: Tanja Ristič

 

________________________________________________________________________

petek, 24. november 2017

PREPOZNAVNI SMO

Terapevtska psička Yuma, ki vestno dela tudi  v naši šoli s svojo vodnico Tatjano Gombač, je predstavljena na naslovnici jubilejne revije ob 10-letnici delovanja Slovenskega društva za terapijo s pomočjo psov Tačke pomagačke.

Tudi to pomeni zavezo za vestno delo vnaprej.
Radi pomagamo!

________________________________________________________________________

sreda, 15. november 2017

MORSKI PRAŠIČEK V 2. RAZREDU – pregled dejavnosti

Drugošolci so tudi letos komaj čakali, da se jim v razredu pridruži Puhica.

Pred prihodom so zapisovali krajše misli in pisma. Ponovili so tudi pravila, da bodo še naprej lepo skrbeli za morskega prašička in da bo Puhici z nami prijetno.

RAZMIŠLJANJA UČENCEV …

Puhica, pri tebi mi je všeč, ker si zelo puhasta in ljubka.

                                                           Gaja Handanagić, 2. B

Puhica, pri tebi mi je všeč tvoja mehka dlaka in tvoje barve, tudi oči.

                                                             Ana Marija Jere, 2. B

Puhica, pri tebi mi je všeč, ker si radovedna in ljubka.

                                                               Alex Vidgaj, 2. A

Puhica, rad te imam, ker si zelo mehka.

                                                             Tai Kobe Hauptman, 2. A

PISMA PUHICI …

Ko je Puhica prišla so ji učenci prebrali svoje misli in pisma.

 

Draga Puhica.
Vsi te pogrešamo. Zelo te imamo radi. Komaj čakamo, da prideš. Lepo bomo skrbeli zate.

                                     Tvoja Neža.                      Neža Žugič, 2. A

 

Puhica …
Zelo te že pogrešam. In zelo te imam rada. Puhica, rada te tudi crkljam. Pošiljam ti poljubčke.

                                                                          Larisa Možina, 2. B

     

Puhica, pri tebi mi je všeč, ko te crkljam in božam. Rada te imam.

                                                                                Tija Štritof, 2. B

Draga Puhica!

Obljubim, da ti bo tudi letos zelo lepo z nami. Spoštovali te bomo vsi!

Pri nas se boš zelo zabavala.

                                   Tvoja Katarina.           Katarina Špec, 2. A

SPOMNILI SMO SE TUDI PRAVIL IN JIH ZAPISALI V PUHČIN DNEVNIK.

Nekaj pomembnih napotkov …

 

Sem kratkodlaki morski prašiček. Rada sem urejena in čista. Kožušček krtači vedno v smeri rasti dlake in ne pritiskaj premočno.

Sem majhna in nežna, zaradi česar me lahko poškoduješ.
Z mano ravnaj tako kot bi želel, da drugi ravnajo s teboj.

Morda sem sprva videti sramežljiva in plašna,
v resnici pa zelo rada tekam in se igram.

Dviguj me le ko sediš ali klečiš na tleh.

Poskrbi, da bom vedno imela svežo hrano in vodo.

Moj bivalni prostor mora biti čist. Enkrat na teden odstrani umazano steljo, iztrebke ter ostanke hrane. Operi tudi posodico za hrano in steklenico z vodo.

Če začnem cviliti in se zvijati me nežno položi nazaj v kletko …

     

POGOVARJALI SMO SE TUDI O ZDRAVI PREHRANI.
Pomagale so nam pesmi iz pesniške zbirke Zelenjavci pesnice Barbare Gregorič Gorenc, katere smo se naučili na pamet.
Zraven smo natančno zapisali, kateri del zelenjave lahko je oz. kaj je najbolj zdravo za našo Puhico.

»Korenje ima oranžno moč! Je super junak, ki premaga noč!«

                                                                                                                   Barbara Gregorič Gorenc

  Naučili smo se, da gomolj vsebuje veliko sladkorja, zato je priporočljiv v manjši količini. Bolj zdravo je zelenje, ki ga lahko poje več.

»Ohrovt kodrolasi – najlepši v mestu in na vasi. Frizuro ves čas občuduje, ali sem lep? Vse sprašuje.«

                                                                                                                      Barbara Bregorič Gorenc

Naučili smo se, da so zunanji listi dober vir vitaminov. Ker lahko tudi napihuje, je priporočljiv v manjših količinah.

 DRUŠTVO TAČKE POMAGAČKE

Pred prihodom Puhice sta nas obiskala psička Oli in Linda iz društva Tačke pomagačke.

Z Oli in Lindo smo se učili skrbeti za pasje prijatelje. Pobirali smo pasje iztrebke, jih krtačili, sprehajali, hranili in crkljali.

 
 OBISKALI SO NAS TUDI PALIČNJAKI.    

Drugošolka Lara Tomaš nam je povedala veliko zanimivosti o paličnjakih.

 

4. OKTOBER SVETOVNI DAN VARSTVA ŽIVALI – PRIHOD PUHICE.

4. oktober je bil za drugošolce poseben dan. Puhica se nam je pridružila ob Svetovnem dnevu varstva živali.

»Dokler bodo ljudje mislili, da živali ne čutijo, bodo živali čutile, da ljudje ne mislijo.« (neznani avtor)

Ob Svetovnem dnevu varstva živali si tudi drugošolci želimo le eno. Da vemo, da živali čutijo in da bomo skupaj lahko spremenili življenja živali na bolje. Živali so naše prijateljice, predvsem pa so povsem odvisne od nas, našega ravnanja in skrbi za njih! Povejmo jim, koliko nam pomenijo, vsak dan!

 OBISK RAZSTAVE BIOEXO

V okviru projekta s Tačko v roki šolskim dogodivščinam naproti smo si ogledali razstavo eksotičnih živali Bioexo.

Ogledali smo si kače, aligatorja, želve, kuščarje, mačke maine coon, velike in srednje papige, podganice, dihurje …
Večino živali smo lahko pobožali in pocrkljali.

 

Predvsem pa smo premagali veliko strahov in predsodkov.

ZAPISI V DNEVNIKU

Učenci skrbno urejajo Puhčin dnevnik.

Prvi je Puhico povabil domov Alex Vidgaj iz 2. A razreda.

JAZ PRI ALEXU

Pri Alexu sem srečala Cofa. Postala sva prijatelja. Alex je tudi moj prijatelj. Uredil mi je kletko in me veliko crkljal.

JAZ PRI NEŽI

Rada sem se sprehajala po Nežini sobi in se crkljala pri Neži. Prestrašila sem psičko Lali,
pojedla sem veliko solate. Povabili so me, da lahko še pridem.

                                                                                                                        Neža Žugič, 2. A

JAZ PRI MARKU

Pri Marku sem se imela lepo. Crkljala sem se pri Marku in sestri Mii. Rada bi še kdaj prišla k Marku.

                                                                                                                          Mark Mlakar, 2. B
JAZ PRI LARI

Pri Lari sem se navadila hoditi na balkon moje nove hišice. Pri njej je bilo super, veliko smo se crkljali.

                                                                                                                          Lara Tomaš, 2. A
JAZ PRI LOVRU

Gledala sva televizijo. Zelo sva se crkljala. Pojedla sem cel kup solate. In tudi poslušala glasbo. Z Lovrom sva se zabavala.

                                                                                                                          Lovro Bregar, 2. B

Puhica nas spremlja pri vsakodnevnem opravljanju šolskih obveznosti. Zdaj tudi ona že dobro računa do 20 in se uči male tiskane črke. Z njo se pogovarjamo, rešujemo konflikte, strahove, stiske, predvsem pa se veliko crkljamo.

 

V letošnjem letu je Puhica dobila tudi novo hiško z balkonom. Veseli smo je bili vsi, učenci in Puhica. Zelo nam je všeč. Zahvaljujemo se sošolcu Denisu Avdiću in vsem njegovim pomočnikom …

 

Zbrali in uredili Nives Videc in Sandra Železnik.

 

______________________________________________________________________________

TERAPEVTSKO DELO V MIRNI SOBI

sreda, 8. november 2017

Dobro pripravljen in sproščen terapevtski pes lahko otrokom veliko da: je odličen poslušalec pri glasnem branju, učenje naredi zanimivejše, krepi otrokovo samozavest in pozitivno samopodobo, ali pa zgolj opravi družabništvo in tako polepša šolski dan.

______________________________________________________________________________

ponedeljek, 16. oktober 2017

Spet beremo tudi v 3.a razredu. Glasno branje je zabavnejše, če te posluša potrpežljiv poslušalec. Pogosto se nam pridruži terapevtska psička Yuma.

______________________________________________________________________________

sreda, 11. oktober 2017

MIRNA SOBA
je že zaživela. Prvi učenci so že preizkusili posamezne elemente in so bili navdušeni nad njimi. Prepričani
smo. da bo dodobra izkoriščena, saj si učenci želijo več časa preživeti v njej. Tudi branje psički
Yumi je v takšni sobi še prijetnejše.

 

 

   

______________________________________________________________________________

četrtek, 28. september 2017

ŠOLSKI KROS 

Tudi ta četrtek je bil zanimiv, saj je bil športno obarvan. Vsi učenci od 1. do 5. razreda so sodelovali na šolskem krosu na nogometnem igrišču v Litiji. Pridružila se jim je tudi Yuma, ki jih je vzpodbujala pri teku in skupaj z učiteljicami odtekla otvoritveni tek.

Zbor vseh učencev pred krosom

______________________________________________________________________________

četrtek, 14. september 2017

OBISKALI STA NAS TAČKI POMAGAČKI

Četrtek je bil poseben dan, saj sta nas v 3.A obiskala Oli in Linda s svojima vodnicama. Skupaj smo preživeli eno uro. Spoznali smo, kako izšolani psi pomagajo ljudem v vojski, policiji, varnostnih službah, v zdravstvu in vsakodnevnem življenju. Bilo je zelo zabavno, saj smo se preoblekli v vojaka, varnostnika, reševalca, veterinarja in še in še…

     
 

   

______________________________________________________________________________

ponedeljek, 4. september 2017

Z veseljem vam sporočamo, da smo tem šolskem letu v okviru projekta pridobili senzorno sobo, ki smo jo poimenovali MIRNA SOBA.

Več o novi pridobitvi:
zaradi posebne urejenosti bo soba omogočala sproščeno čutno zaznavanje v prijetnem in udobnem okolju, saj zajema široka področja čutnega zaznavanja preko čutil vida, sluha, tipa, vonja in okusa. Ločeno od zunanjih motečih dejavnikov, z uporabo posebne opreme in pripomočkov bomo ustvarili prostor, ki po eni strani spodbuja dinamično raziskovanje z uporabo čutil, hkrati pa v ospredje postavlja sprostitev uporabnika. Vodena dejavnost bo namenjena predvsem otrokom z motnjami v kognitivnem in celostnem razvoju in tistim z učnimi težavami.

Uporabnikom bo nudila:

  • umirjanje in sproščanje,

  • umik ob stresnih situacijah,

  • zvočno taktilno terapijo,

  • razvoj kognitivnih sposobnosti s pomočjo didaktičnega materiala,

  • razvoj motoričnih spretnosti, vidne koncentracije in vidne koordinacije,

  • razvoj in krepitev pozornosti in koncentracije,

  • kotiček za terapevtsko branje.

Začetki tega terapevtskega pristopa izhajajo iz Nizozemske, kjer so ga prvotno uporabljali v ustanovah s težje prizadetimi osebami. Ker so se pozitivni učinki pokazali tudi pri ostalih obiskovalcih, je tovrstna dejavnost postala pomembna na pedagoškem in rehabilitacijskem področju. Mirna soba je rezultat donacije družbe Thoolen Foundation Vaduz iz Švice. Skrbnica senzorne sobe je Tatjana Gombač.

______________________________________________________________________________

torek, 28. junij 2017

Spoštovani,

ob zaključku šolskega leta se vsem sodelujočim zahvaljujem za sodelovanje v projektu, razumevanje in potrpežljivost ob vključevanju živali v pouk.
Še posebna zahvala velja staršem, ki so prevzemali skrb za prašički v dnevih, ko ni bilo pouka in obema učiteljicama Maji Bregar in Nives Videc, ki sta prevzeli dodatne obveznosti in s tem omogočili učencem novo izkušnjo in popestritev pouka.

Želim vam prijetno poletje, da tudi v počitniški dneh dobro poskrbite za svoje ljubljenčke in nasvidenje jeseni,

Tatjana Gombač, vodja projekta

______________________________________________________________________________

Zaključno poročilo o izvedem projektu

Zaključno poročilo S tačko v roki šolskim dogodivščinam naproti 2016_2017.docx

______________________________________________________________________________

petek, 23. junij 2017

 

 

LOVEC NA OBISKU

Učenka Neža Žugič je predstavila plakat o živalih  (divjad iz reda zveri, glodalcev in zajcev v Sloveniji) v naših gozdovih. Njen dedi je član lovske družine in povabili smo jih v naš razred.

 

Našo Puhico so obiskale nagačene živali. 

  Pogovorili smo se o značilnostih in posebnostih posamezne živali.
 

Lovec nam je podaril poučne knjižice, katere smo prebrali med poukom.

 

V dar smo dobili jelenovo rogovje.

  OBISK TAČKOVEGA FESTIVALA
 

Naučili smo se pobirati pasje iztrebke.

  RJAVOPRSI JEŽ NA OBISKU V NAŠEM RAZREDU
   

Učenka Larisa je v šolo prinesla rjavoprsega ježka. Z družino so ga našli na cesti, rešili so ga pred nevarnostjo. Po obisku v našem razredu so ga odpeljali v bližnji gozd. Ježka smo si ogledali, ga otipali in si prebrali ter izvedeli veliko novega. Lepo smo se imeli.

Foto: Maja Bregar    Zapis: Nives Videc

______________________________________________________________________________

petek, 16. junij 2017

NA TAČKOVEM FESTIVALU

V petek, 9. 6. 2017, smo učenci 1. triade odšli na Tačkov festival. 

  V dvorani smo si ogledali gledališko predstavo.

Obiskal nas je Taček.

  Na igrišču pa  so nas člani Kinološkega društva Zagorje poučili o skrbi za psa. Kužke smo lahko tudi božali.

 

PUHICA IN BELA PRI VETERINARKI

V sredo, 7. 6. 2017, smo prvošolci in drugošolci odšli v Veterinarsko ambulanto Gaber. Naši morski prašički Puhico in Belo smo pospremili na veterinarski pregled.

  Veterinarka jima je pregledala zobovje, kožušček, kremplje, ušesa in ju stehtala. Poslušala jima je srce. Nato pa smo Beli in Puhici tudi mi poslušali srce. Ker je bila to zanju nepoznana situacija, jima je srce hitro bilo.
  Veterinarka je ugotovila, da sta Puhica in Bela klinično zdravi, tako da ju lahko še naprej crkljamo in razvajamo.

Foto in zapis: Maja Bregar

______________________________________________________________________________

petek, 12. maj 2017

OŠ GRADEC V MREŽI ŠOLSKI PES 

Skupina vzgojno-izobraževalnih delavcev, ki s(m)o hkrati vodniki terapevtskih psov, je v sodelovanju s strokovnjaki Zavoda RS za šolstvo oblikovala prvi slovenski Koncept vključevanja šolskega psa v vzgojno-izobraževalni proces. Dokument je rezultat večletnega dela s terapevtskimi psi v vzgoji in izobraževanju. Delo poteka tudi v okviru Inovacijskih projektov Zavoda RS za šolstvo in je zasnovano v skladu s Konceptom odprtega učnega okolja.Mreža Šolski pes združuje vzgojno-izobraževalne ustanove, ki v svoje delo redno vključujejo delovanje šolskega psa. Delo je sistematično, načrtovano, dokumentirano in evalvirano.

Povezava na spletno stran:

https://sites.google.com/view/mreza-solski-pes

Cilji delovanja Mreže Šolski pes so:

  • Združiti učitelje in vodnike terapevtskih psov, ki že delajo v vzgoji in izobraževanju.
  • Zbrati, urediti in dopolnjevati podatke o delu šolskih psov.
  • Spodbujati člane k izmenjavi izkušenj.
  • Omogočiti izkušnjo učenja s šolskim psom ustanovam in posameznikom, ki izpolnjujejo pogoje.
  • Nuditi podporo posameznikom in ustanovam, ki se želijo priključiti Mreži.
  • Širiti znanja o delu s šolskim psom.
  • Informirati strokovno javnost.

Cilji, ki jih želimo doseči s prisotnostjo in delovanjem šolskega psa, pa so:

  • razvijati spodbudno učno okolje,
  • privzgajati splošno veljavne vrednote,
  • dosegati načrtovane cilje v vzgojno-izobraževalnem procesu.
 

Na podlagi naštetih občih ciljev zastavi vsak izvajalec individualne izvedbene cilje.

Delo s terapevtskimi psi predstavlja drugačen, svež, interaktiven pristop k vzgoji in učenju. Bogati šolsko kulturo in vnaša v slovenski šolski prostor novo dimenzijo. Zato je vizija Mreže skrbno načrtovano širjenje kakovostnega dela s šolskimi psi; delo naj bo tudi formalno priznano s strani pristojnih ustanov.

(povzeto po spletni strani Mreža Šolski pes)

______________________________________________________________________________

sreda, 5. april 2017

DANES SMO ZAČELI Z BRANJEM TUDI V POŠ JEVNICA 

PSSSSST …
Vljudno prosimo, da ne motite,
ker beremo YUMI.

Z veseljem se bomo pogovorili z vami,  
ko končamo z branjem (samo še nekaj minut).

______________________________________________________________________________

petek, 31.marec 2017

ŽIVALI SE NA OGLED POSTAVIJO

Foto: Maja Bregar

 

 

V mesecu marcu ste si lahko v vitrini pri stranskem vhodu ogledali fotografije, ki so nastale pri vključevanju živali k pouku.

 

 

Morski prašički Bela in Puhica sta stalno prisotni v razredu, a pogosto gresta z učenci tudi domov.

  Terapevtska psička Yuma sodeluje pri pouku in pri branju s posameznimi učenci.

______________________________________________________________________________________

torek, 14. februar 2017

Polletno poročilo o izvajanju projekta:

Polletno pročilo s tačko v roki šolskim dogodivščinam_14._2_2017

______________________________________________________________________________________

sreda, 1. februar 2017

TERAPEVTSKI PAR V RAZREDU 2.A

 

Odnos do živali

Učenci so zbrano poslušali, kako je treba ravnati s psom in povedali tudi svoje izkušnje.

 

Odnosi v razredu, dolžnosti učencev

Pogovorili smo se o primernih odnosih, našem obnašanju in katere dolžnosti opravljajo kot učenci.

  Predstavitev bralnega programa

Tjaš je preizkusil bralno odejo R.E.A.D. programa in se odločil, da bo Yumi bral.

______________________________________________________________________________________

sreda, 18. januar 2017

BRANJE S TERAPEVTSKIM PSOM

 

Začeli smo z branjem terapevtski psički Yumi.

 Prvi bralci so že dobili nagrado za uspešno branje:

– bralno kazalko.

Zakaj? Zato ker psi:
 – pozorno poslušajo,
 – ne sodijo, se ne smejijo in ne kritizirajo,
 – dovoljujejo otrokom, da berejo v svojem lastnem ritmu,
 – ne vzbujajo strahu kot vrstniki.

 Povzeto po zloženki Beremo s tačkami
(Slovensko društvo za terapijo s pomočjo psov Tačke pomagačke).

Tatjana Gombač in Apache Yuma Katawatha

______________________________________________________________________________________

ponedeljek, 16. januar 2017

MORSKI PRAŠIČEK V 1. RAZREDU

 

PRIPRAVA NA PRIHOD MORSKEGA PRAŠIČKA

  • izdelava in predstavitev plakatov,
  • zbiranje informacij o prehrani, negi, pripravi bivalnega prostora, pravilnih prijemih.

Larisa  Možina

  Lovro Grošelj
 

 

Gal Jerin: Oprema za kletko

PRIPRAVA KLETKE

  • prinašanje sena, žaganja,
  • priboljškov, hrane,
  • zelenjave,
  • poimenovanje zelenjave (različne vrste solat, korenja, bučk, redkvic…) in pogovor o primerni in ustrezni zelenjavi za morskega prašička,
  • navajanje in spodbujanje na zelenjavi obrok (poizkušanje različnih vrst sveže zelenjave med šolsko malico).

 

Julija Tramšek Hojak

Lovro Knez Gregorčič: sadno zelenjavni sendvič.

 

 

 

 

 

PRIPRAVA KLETKE

  • prinašanje sena, žaganja,
  • priboljškov, hrane,
  • zelenjave,
  • poimenovanje zelenjave (različne vrste solat, korenja, bučk, redkvic…) in pogovor o primerni in ustrezni zelenjavi za morskega prašička,
  • navajanje in spodbujanje na zelenjavi obrok (poizkušanje različnih vrst sveže zelenjave med šolsko malico).

Prinašanje sena in žaganja: Lovro Bregar, Tjaša Kemperle, Alex Vidgaj, Mark Mlakar, Katarina Špec.

 

OGLED RAZSTAVE EKSOTIČNIH ŽIVALI BIOEXO

  • ogled različnih živali (kače strupenjače, kuščarji, želve, žabe, ščurki, kajmani, maine coon mačke, velike papige, metulji…),
  • soočenje s strahom, predsodki,
  • spoznavanje živali in njihovih posebnosti,

pravilni prijemi in rokovanje z različnimi živalmi (dihurčki, podganice, želve, kuščarji, ščurki, kače…).

 

PRIHOD PUHICE V TEDNU OTROKA

  • razvajanje, božanje in crkljanje Puhice (prinašanje zelenjave, sadja, priboljškov).
  • branje pravljic, bralne minute s Puhico (tedensko),
  • nega Puhice in skrb za kletko (tedensko: čiščenje kletke, priprava sena, žaganja, hrane, striženje nohtov, česanje),
  • praznovanje rojstnega dne (spoznavanje mesecev, letnih časov).

Lara Tomaš, Mila Kojić, Gal Jerin, Tarik Škufca, Aljaž Žurga in Filip Izlakar

 

 

PUHČIN DNEVNIK

  • oblikovanje dnevnika (zapisi, lepljenje fotografij),
  • zapisi, prigode in doživetja posameznih učencev, ki so Puhico vzeli domov čez vikend.

Puhica pri Tiji (zapis učenke Tije Štritof v dnevniku)

Puhica je spoznala mojo družino. Za Puhico sva skrbeli skupaj z mojo sestrico Najo. Puhico sta obiskala tudi Lina in Jonas. Skupaj smo preživeli lep vikend.

Učenci 1.a z razredničarko Nives Videc

______________________________________________________________________________________

torek, 10. januar 2017

BELA V 2. B 

  Pred prihodom morske prašičke Bele smo v knjigah, revijah in na spletu iskali informacije o morskih prašičkih. Pridobljene zapisane informacije smo predstavili in jih prilepili v Belin dnevnik.
   

Sledil je ogled bivališča in pripomočkov za Belo.

     S plišastim morskim prašičkom smo vadili, kako držati Belo. Ker se je bližal čas njenega prihoda, smo ji uredili kletko.
     Prišel je težko pričakovani dan, ko je Bela prišla v razred. Zelooo smo se je razveselili. Vsak od nas jo je pocrkljal. Po crkljanju smo zapisali svoje vtise o prvem srečanju z Belo in jih prilepili v Belin dnevnik.
   Od takrat je Bela z nami, ko govorno nastopamo, ko pripovedujemo, kako smo se imeli čez vikend, ko poslušamo pravljico ali skladbe. Včasih se nam pridruži tudi pri računanju in branju. Vselej posluša, opazuje in spremlja naš napredek.  V odmoru jo lahko pocrkljamo in ji govorimo. Je zelo prijetna poslušalka. Ko pišemo ocenjevanje, teka po kletki ali jo grizlja in tako nam pove, da drži pesti, da bomo kar najbolj uspešni. Bela se nam je pridružila tudi na srečanju s starši.    
Vsako jutro in ob zaključku pouka jo dežurna učenca nahranita in ji natočita svežo vodo. Ob vikendih jo učenec, ki je za vikend njen oskrbnik, odnese domov in v dnevnik zapiše, kaj sta počela z Belo in kako je poskrbel, da se je v njegovem domu dobro počutila.
Učenci 2.b z razredničarko Majo Bregar

______________________________________________________________________________________

ponedeljek, 9. januar 2017

BRANJE S TAČKAMI

Yuma in Tatjana, terapevtski par Tačk pomagačk je pridobil R.E.A.D. licenco za izvedbo individualnega branja in bo v letu 2017 nadgradil svoje delo v šoli.

Predvideni pozitivni učinki programa: 

  

  – izboljšanje bralnih veščin (spretnost in razumevanje),
  – privzgojena ljubezen do knjig in branja,
  – večje samospoštovanje,
  – pomoč pri premostitvi socialnih in kulturnih razlik,
  – izveden celosten pristop (druga področja: urejenost, pozornost ipd.),
  – izboljšan odnos do živali.

      branje s tačkami  (predstavitev dela)

      http://www.therapyanimals.org/R.E.A.D.html  (povezava na uradno stran programa)

 

 

______________________________________________________________________________________

četrtek, 1. december 2016

V matični šoli je otroke v jutranjem varstvu poleg Puhice sprejela tudi Yuma, terapevtska psička, ki s svojo vodnico Tatjano deluje v okviru Slovenskega društva za terapijo s pomočjo psov
Tačke pomagačke.

 

_____________________________________________________________________________________

 

Začetek izvajanja: šolsko leto 2012/2013

Opis: 
v vzgojno-izobraževalno delo se bodo vključevale živali (terapevtski pes z vodnikom, dva morska prašička), predhodna pridobitev soglasja in preverjanje morebitnih alergij. Po uvajalnem obdobju bosta morska prašička v razredu prisotna vsak dan, terapevtski par pes-vodnik pa ob predhodno dogovorjenih dejavnostih. 

Cilji:

  • izboljšati motiviranost za šolsko delo,
  • zanimivo opismenjevanje in branje,
  • izboljšava medosebnih odnosov,
  • oblikovanje primernega odnosa do živali,
  • odpravljanje stik otrok (osamljenost, komunikacijske ovire ipd.).

Učenci:  vsi učenci šole po načrtovanih dejavnostih.

Dejavnosti:

  • nega živali, skrb za urejenost kletke,
  • seznanitev s potrebami živali,
  • vključevanje terapevtskega para v pouk in druge dejavnosti (npr. športni dan, naravoslovni dan…),
  • stalna prisotnost živali (morski prašiček) v razredu.

FB_IMG_1442317732823FB_IMG_1442317739380

        Opravljen izpit za terapevtski par                         Trapevtska psička Yuma

                  http://www.tackepomagacke.si/ (povezava na uradno stran)

Yuma_kazalka-101x300
Objavljeno: 8 septembra 2016 , Avtor: Tatjana Gombač