MŠ: Šolski vrtiček (2017-)

Nazadnje spremenjeno 30.6.2021 , ob 8:56 Urejal: Barbara Toš

ŠOLSKI VRTIČEK V ŠOLSKEM LETU 2020/21

Naš šolski vrtiček med poletnimi počitnicami navadno sameva in je prepuščen samemu sebi. Ker je bilo leto 2020 radodarno s padavinami, je do septembra, ko smo se vrnili v šolske klopi, zelo bujno obrodil.

Z učenci oddelkov podaljšanega bivanja smo pred jesenskimi počitnicami pridno zavihali rokave in naš šolski vrtiček uredili. Pospravili smo vse pridelke (večino v naše želodčke), počistili in pregrabili smo zemljo ter tako vrtiček pripravili na prezimovanje. 

Ko nas obišče teta pomlad, bomo ponovno posejali semena in sami vzgojili sadike, ki bodo nato spet lepo krasile naš vrt.

POMLAD 2021:

https://www.osgradec.si/2021/03/ms-opb_spomladanska-setev-vrtnin/

https://www.osgradec.si/2021/05/ms-opb_projekt-solski-vrticek/

S projektom Šolski vrtiček smo zaključili tako, da smo ga z učenci v počitniškem varstvu še pridno opleli in zalili. Med poletjem upamo, da bodo naše vrtnine še naprej rastle, da bo vreme za rast ugodno in nas bo v septembru ponovno pričakal obilen pridelek. 

Učiteljici OPB Nataša in Barbara se vsem učencem zahvaljujeva, da so bili vedno pripravljeni zavihati rokave, prijeti za vrtno orodje in pomagati z deli na in ob šolskem vrtičku. 

____________________________________________________________________________________________________

S projektom Šolski vrtiček smo za šolsko leto 2019/2020 zaključili. Pred počitnicami smo vrtiček še opleli in ga zalili. Upamo, da nas ob ponovnem prihodu v šolo septembra pričaka obilen pridelek, ki ga bomo mi ali pa naša morska prašička z veseljem pojedli.
Učiteljici Nataša in Karin se zahvaljujeva vsem učencem, ki so v tem šolskem letu skrbeli za odnašanje bioloških odpadkov in pridno delali na vrtu.

Z mesecem junijem je tudi naš šolski vrtiček končno spet prišel na svoj račun. Na tem mestu bi se najprej iskreno zahvalili gospodu hišniku, ki je v času karantene skrbel zanj in poskrbel, da smo lahko nemoteno pričeli z delom.
Na šolski vrtiček smo posadili/posejali veliko različnih vrst zelenjave (sladki krompir, paradižnik, papriko, solato, korenje, redkvice, koruzo, fižol). Naši učenci so na vrtu že zelo pridni. Vsakodnevno ga zalivajo in skrbijo, da bo bogato obrodil.

Ker je šolski vrtiček med poletnimi počitnicami sameval, ga je bilo potrebno urediti. Učenci oddelkov podaljšanega bivanja so pridno zavihali rokave, poprijeli za orodja in vrt uredili. Pospravili smo tudi že nekaj dozorelih pridelkov.

Z učenci 1. a razreda smo v mesecu septembru z vrta nabrali meto in jo pripravili na sušenje. Pri likovni umetnosti smo okrasili kozarčke, v katerih bo posušena meta počakala do novoletnega sejma. Ker pa smo morali svoj izdelek tudi poskusiti, smo si skuhali metin čaj.

Prvošolce smo seznanili tudi s kompostnikom in kompostiranjem. V 1. triadi ima vsak razred svoj zaboj za biološke odpadke, katerega učenci vsak petek pridno odnašajo na kompost.

V oktobru smo z vrta pobrali še preostali pridelek. Med delom na vrtu nas je obiskal tudi gospod ravnatelj.

 

Tudi v šolskem letu 2019/2010 bo potekal celoletni projekt Šolski vrtiček, v katerem bodo sodelovale vse skupine oddelkov podaljšanega bivanja matične šole.

S projektom želimo pri učencih:

  • spodbujati odgovoren odnos do narave in hrane,
  • širiti in poglabljati njihova znanja o naravi in zakonitostih živega sveta,
  • razvijati skrbnost in sodelovanje.

 

Dejavnosti:

  • oblikovanje šolskega vrtička;
  • delo na vrtu;
  • kompostiranje;
  • pridelava zelenjave za oskrbo morskega prašička;
  • vzgajanje sadik;
  • skrb za urejeno okolico šole.
2
1
3
 
 
S projektom smo za to šolsko leto zaključili. Učenci so ugotovili, da je hrana, ki zraste na vrtu veliko bolj okusna, kot tista iz trgovine. Zelo radi so odšli na vrt in si izpulili redkvico ali korenček. Nekateri so pojedli tudi kakšen list solate. Ko se vrnemo s počitnic, upamo, da bo na vrtu zraslo še kaj okusnega.
 

 
V juniju smo dočakali pravi pridelek. Na vrtu so zrasli slastni korenčki in solata. S pridelkom smo vsak dan razveseljevali tudi naši morski prašički. Učenci so bili zelo presenečeni, ko so izkopali krompir. Skupaj smo ga narezali in spekli, ter si ga postregli. Ker ga je zmanjkalo v trenutku, smo se odločili, da ga drugo leto posadimo več.
 
dav
dav
dav
dav
dav
dav
V mesecu maju nam je ponagajalo hladno in deževno vreme, zato smo že komaj čakali, kdaj bomo lahko sadike presadili na vrt. Iz mete in melise smo skuhali metino-melisin sirup, katerega smo postregli staršem na skupnem druženju.
dav
dav
dav
V sredini meseca aprila smo presadili paradižnik in papriko v večje lončke.
 
dav
sdr
sdr
Sadike na naših oknih so zelo dobro uspevale, saj so jih učenci vsak dan pridno zalivali. Komaj so čakali, da zrastejo rastline na vrtu. Prva je zrasla redkvica, katere je zelo hitro zmanjkalo.
 
dav
dav
dav
dav

Z začetkom pomladi se je pričelo naše delo na vrtu.

V začetku marca smo z učenci v razredu posejali semena za sadike (paradižnik, papriko, bučke, kumare, lubenico). Rastline na okenski polici zelo dobro uspevajo, učenci pa jih vestno zalivajo.
dav
dav
dav
Naš vrt smo dobro prelopatili, pograbili zemljo, postrigli suhe vejice mete in melise in posejali že prva semena solate, redkvic, korenčka in krompirja. Posadili smo tudi pehtran. 
dav
dav
dav
sdr
sdr
dav

 

Uredili smo okolico vrtička in poleg vrta posadili lovorikovce, ki bodo zakrili smetnjake ob vrtu. Pri izkopavanju lukenj so nam na pomoč priskočili fantje iz predmetne stopnje.
dav
dav
Poleg našega vrta je hišnik postavil še eno visoko gredo za učence predmetne stopnje. Ker učenci v podaljšanem bivanju vsak dan komaj čakajo, kaj bomo spet delali na vrtu, so z veseljem poprijeli za lopate in visoko gredo napolnili z zemljo. 
 
dav
dav
dav
V jesenskem času smo z vrta pobrali pridelke. V tednu otroka smo iz bučk, ki so zrasle na vrtu spekli sladko in slano bučnico. Največ smo se ukvarjali s kompostiranjem.
S prijavo na projekt Kompostnik gre v šolo, ki ga je organiziral Inštitut za trajnostni razvoj smo bili izbrani in prejeli dva kompostnika.
Učiteljice smo se septembra udeležile delavnice o kompostiranju, katero je vodila učiteljica permakulture in glavna strokovna sodelavka ITR pri programu Šolski ekovrtovi, gospa Jožica Fabjan. Delavnica je potekala septembra na naši šoli. 

Z učenci smo se pogovorili, zakaj kompostiramo, kaj sodi na kompost in kaj ne, ogledali smo si delovanje deževnikov v kompostniku in izdelali plakat. Kompostnik smo si ogledali še zunaj, učenci so poiskali deževnike, kompostnik polnili z listjem, s steljo od morskih prašičkov ter z ostanki hrane (od sadja in zelenjave).

Mlajši učenci (1., 2. 3. razred) so sodelovali na natečaju za logotip deževnik in dve naši učenki sta prejeli nagrado za najlepšo sliko glede na starostno skupino.

Plastična vedra od kisle repe smo spremenili v koše za biološke odpadke, jih opremili z napisom, kaj sodi v vedro in kaj ne, ter jih postavili po učilnicah prve triade na razredni stopnji.  Vsak drugi dan preverimo ali se je že nabralo kaj odpadkov. Eden ali dva učenca iz podaljšanega bivanja gresta po učilnicah, zbereta vse te odpadke in jih odneseta na kompostnik.

Pred zimo smo vrt pognojili. Kmalu bomo naredili načrt, kaj vse bomo posejali in posadili, potem pa začeli s sajenjem semen za sadike.

burst
20180927_105230
dav
Image-3.png
dav
dav
jemo pito
Image-7
sdr
 
 
 

Tudi v tem šolskem letu bo v podaljšanem bivanju potekal celoletni projekt Šolski vrtiček. Pri ustvarjanju vrtička v šoli bodo učenci z lastno aktivnostjo prispevali k rasti in razvoju rastlin. Spoznali bodo, kako poteka pridelava in uporaba hrane šolskega vrtička. Spoznavali se bodo z delom na vrtu, vzgajali sadike, spoznavali, kako iz vsakdanjih organskih odpadkov s pomočjo kompostiranja izdelamo humus, oblikovali plakate na temo rastlin, ki rastejo na vrtu, spoznavali zelišča in jih uporabili za čaje oz. sokove, s pridelano zelenjavo hranili morska prašička.

V mesecu maju bomo na matični šoli pripravili druženje s starši ob čajanki.

Ko smo se vrnili s počitnic, nas je na vrtu pričakalo bujno rastje in nekaj pridelkov. Pridelke smo pobrali in z vrta odstranili plevel.

burst
dav
dav
 
 
 
 
Naš vrt je s svojo estetsko noto lepo popestril šolsko okolico, še pomembnejše pa je, da mu je uspelo popestriti šolski vsakdan. Učencem v prvi vrsti omogoča, da se spoznajo z zelišči in zelenjavo ter njihovo uporabo v prehranske namene. Spoznajo se z naravnimi zakonitostmi na vrtu ter se učijo rokovanja z orodjem. Poleg tega jim vrt omogoča, da se izkažejo z veščinami in znanji, ki sicer v okviru standardnega učnega sistema ne pridejo do polne veljave. Trenutno na vrtu vse lepo raste, zorijo paradižniki in bučke. Ker bomo z vrtnarjenjem nadaljevali tudi v naslednjem šolskem letu, upamo, da nas bo po počitnicah na vrtu pričakal še kakšen pridelek.
 
index

 

Vrtiček lepo uspeva. Na njem raste krompir, grah, bučke, korenje, solata, koruza, meta, melisa, drobnjak, pehtran, ognjič, kamilica, paradižnik, paprika in le še nekaj redkvic, saj smo skoraj vse že pojedli. Tudi morski prašički Puhica in Bela sta zelo zadovolnji, saj jesta svežo solato z našega vrta. Preden smo vse posadili smo se pogovarjali o dobrih sosedih na vrtu in izdelali nekaj plakatov. Da zelenjavi na vrtu ne bi bilo dolgčas, smo iz gline izdelali nekaj vrtnih palčkov.

DSC_0206
DSC_0240
DSC_0185
sadike
DSC_0245
palčki
DSC_0174
DSC_0283
DSC_0211

V torek, 22. 5., smo v okviru projekta v OPB organizirali Zeliščno čajanko, na katero smo povabili starše. Učenci so za starše pripravili razstavo vseh izdelkov, ki so jih ustvarili na temo vrta. Za pogostitev na čajanki so spekli piškote (pehtranove in čokoladne razpokančke) ter pirin kruh, učiteljice pa smo pripravile sirup iz mete in melise ter pomagale učencem pri pripravi zeliščnega namaza z drobnjakom. Na druženju nas je obiskala gospa Pavla Rozina iz zeliščarske kmetije pr’ Janez in nam predstavila različne izdelke iz zelišč. Ker nam je ostalo še ogromno sadik paprike in paradižnika, smo jih razdelili obiskovalcem.

DSC_0247
DSC_0254
DSC_0257
mms_20180524_203447
DSC_0259
redkvice 2

Končno smo lahko v roke vzeli lopate in motike ter se lotili dela na vrtu. Najprej smo z vrta odstranili jesenske mačehe nato pa smo zemljo prelopatili, odstranili kamenje in lepo pograbili. Na vrt smo posadili nekaj sadik solate, meto, meliso, kamilico, posejali korenje in solato ter dalije. Vse smo dobro zalili, zdaj pa upamo, da bodo rastline dobro uspevale. Presadili smo tudi naše sadike paradižnika in paprike a smo jih zaenkrat pustili še na toplem. Na vrtu je ostalo še kar nekaj praznega prostora, zato nas čaka še veliko dela.

DSC_0136
DSC_0141
DSC_0147
DSC_0151

 

Juhu, semena so vzklila. Vsak dan opazujemo, kako rastline rastejo in jih skrbno zalivamo. Kmalu pa bomo lahko začeli tudi z delom na našem vrtičku.

 

 

DSC_0076
DSC_0080-2
DSC_0083
DSC_0075

Zima se bo kmalu poslovila, zato so se začele priprave na naš vrtiček. Posejali smo semena in začeli vzgajati sadike. Posejali smo semena različne zelenjave in zelišč. Skrbno smo jih zalili, zdaj pa nestrpno čakamo in upamo, da bo kaj zraslo.

DSC_0257
DSC_0268
DSC_0265
DSC_0269

 

 

 

V začetku novembra nas je hišnik razveselil z novim, večjim vrtičkom. V tem tednu, ko je bilo še nekaj lepega vremena, smo z učenci podaljšanega bivanja posadili rože mačehe, da smo ga še malo olepšali. Učenci so rože pridno zalivali in komaj čakajo, da bodo lahko posadili še kaj drugega. Ker je zima skoraj že pred vrati, bo potrebno še malo počakati. Do pomladi bomo naredili načrt, kaj bomo sadili in katere rastline bodo rade jedle naše morske prašičke Puhica in Bela ter si proti koncu zime pripravili sadike.

DSC_0322
DSC_0371

 

 

V tem šolskem letu bo na matični šoli potekal celoletni projekt Šolski vrtiček pri katerem bodo sodelovali učenci 1. in 2. razreda ter vsi učenci do 5. razreda, ki so vključeni v podaljšano bivanje.

Cilji projekta:

Učenci:

  • sodelujejo pri oblikovanju šolskega vrtička;
  • spoznavajo orodja in pripomočke, ki jih potrebujemo na vrtu;
  • spoznavajo rastline, ki rastejo na vrtu in njihovo uporabo v prehranske namene;
  • pridelajo in se osveščajo o pomenu zdrave hrane;
  • pridelajo zelenjavo za oskrbo morskega prašička;
  • spoznavajo zelišča in njihove zdravilne učinkovine;
  • vzgajajo sadike;
  • spoznavajo vrt v različnih letnih časih;
  • skrbijo za urejeno okolico šole;
  • vzpostavljajo tesnejši stik z naravo;
  • spoznavajo, kaj potrebujejo živa bitja za življenje;
  • pridobivajo izkušnje, kako sami in drugi vplivajo na naravo.

Pri ustvarjanju vrtička v šoli bodo učenci z lastno aktivnostjo prispevali k rasti in razvoju rastlin. Spoznali bodo, kako poteka pridelava in uporaba hrane šolskega vrtička, se spoznavali z delom na vrtu, vzgajali sadike, oblikovali plakate na temo rastlin, ki rastejo na vrtu, spoznavali zelišča in jih uporabili za čaje, s pridelano zelenjavo hranili morska prašička.

V mesecu maju bomo pripravili zeliščno čajanko in povabili starše.

 

Objavljeno: 19 septembra 2017 , Avtor: Karin Debevec