POŠ Jevnica: Manj odpadkov (2017- )

Nazadnje spremenjeno 26.8.2020 , ob 13:04 Urejal: Petra Prosen

2020 / 2021

Petra Prosen

Poleg ustaljenih dejavnosti (naročanje hrane v manj oziroma vračljivi embalaži, zbiranje starega papirja, praznih baterij, odrabljenih električnih aparatov,…), bo glavni poudarek tega šolskega leta (u)poraba materiala, ki se nam že leta nabira v kabinetu. Z ozirom na to, kar že imamo, bomo pripravili likovne naloge, tako da bomo porabili manj sredstev za nakup materialov in več za pripomočke, ki jih bodo uporabljale tudi naslednje generacije učencev.

 

2019/2020

Petra Prosen

Nadaljevali bomo z dosedanjimi dejavnostmi, poudarek pa bo na pogovorih o velikih količinah odpadkov, ki jih proizvajamo in so povezani s pretirano potrošniško usmerjenostjo naše družbe. Negovali bomo zdrav odnos do narave in naravnih materialov.

IMG_20190201_133144~2

 

ZAKLJUČNO POROČILO

Poleg ustaljenih dejavnosti (zbiranje starega papirja, praznih baterij, odrabljenih električnih aparatov, naročanje hrane v manj oziroma vračljivi embalaži, uporabi odpadnih materialov za ustvarjanje…) smo dali poudarek ozaveščanju o pretirani potrošniški naravnanosti današnje družbe. Po pogovoru o načinu življenja, navadah in materialnih okoliščinah naših babic in dedkov v primerjavi z današnjimi, smo med učenci naše šole smo izvedli anketo o številu kosov oblačil, ki jih imajo. Medtem, ko so v časih naših starih staršev “šli eni čevlji dvakrat k maši”, so rezultati ankete pokazali, da ima danes – v povprečju – vsak 12 kosov majic, 8 kosov hlač, 4 pare čevljev. Polna garderoba pozabljenih oblačil kaže na to, da otroci pogosto niti ne poznajo svojih oblačil oziroma jim ni mar, če kakšno stvar pozabijo, saj jih imajo mnogo preveč, kot jih dejansko potrebujejo.

 

2018/2019 

Petra Prosen

Dejstvo je, da smo tako zelo zasmetili naš planet, da nas čaka še ogromno dela; nas in naslednje generacije.

Naši stari starši so posadili drevo, zgradili hišo z mislijo na svoje potomce in širšo skupnost;

danes pogosto mislimo predvsem na svoje lastno ugodje, ob tem pa pozabljamo, da smo le majhen delček celote.

Na nas je, da bodo naši “zanamci” živeli v bolj čistem in zdravem okolju.

IMG_20181113_133116
IMG_20181024_131048
IMG_20181005_163110

Da zmanjšamo količino odpadkov, smo si zadali, da pri ustvarjanju uporabimo čim več materialov, ki bi sicer končali v smeteh.

Pri nas sicer komunala skrbi za reden odvoz odpadkov na smetišča, a to, da smeti nimamo stalno pred očmi, še ne pomeni, da jih ni, da izginejo.

Učimo se zavedanja, da se vse nekje nalaga in duši naš lepi planet, ter da vsak od nas lahko stori vsaj mali korak k zmanjšanju količine smeti.

IMG_20190110_132110
IMG_20190122_133859
IMG_20190125_134625

Z namenom, da ozavestimo, koliko odpadkov “pridelamo”, smo v januarju pred šolo dobre tri tedne zbirali embalažo in nabrali tri velike vreče smeti. Na šoli smo nekoliko zmanjšali količino smeti s tem, da jogurt kupimo v litrskih tetrapakih namesto v lončkih ali manjših plastenkah.

ZAKLJUČNO POROČILO PROJEKTA 

Glavno vodilo letos je bilo, poleg vsakdanjega ozaveščanja učencev, ločevanja odpadkov in kompostiranja, da za ustvarjanje uporabimo čim več odpadnih materialov. Za slikarsko – risarsko podlago smo uporabljali odpadni karton, ki so nam ga donirali iz papirnice Količevo. Za različne likovne izdelke smo uporabili gajbice, odpadno embalažo, stare tapete, ostanke blaga, lesa… in materiale nabrane v naravi (suhe veje, odpadlo listje).

 

ZAKLJUČNO POROČILO PROJEKTA Manj odpadkov  2017/2018

Katja_Strmljan_Manj odpadkov

 

SCENA ZA ZAKLJUČNO PRIREDITEV 

V oddelku podaljšanega bivanja smo naredilo sceno za zaključno prireditev. Za izdelavo jadrnice smo uporabili staro kartonasto škatlo in veliko odpadnega časopisnega papirja. Škatlo smo »skaširali« s časopisom in tako dobili obliko ladje. Ladjo smo nato še pobarvali s tempera barvami. Učenci so pri izdelavi nadvse uživali. 

 

 

 

DAN ZEMLJE 

22. 4. je bil svetovni dan zemlje, ki letos opozarja na onesnaževanje okolja s plastiko. 

V oddelku podaljšanega bivanja smo z učenci poskušali najti načine, kako se čim bolj izogniti plastiki. V malih glavah so zrasle res dobre ideje, pa si jih nekaj poglejmo:

  • potrebno je piti vodo iz pipe in uporabljati bidone za večkratno uporabo;
  • namesto plastičnih vrečk v trgovino prinesemo svojo vrečko ali košaro, ki jo lahko uporabljamo dlje časa;
  • plastične stvari je potrebno reciklirati in ponovno uporabiti;
  • na dneve dejavnosti učenci nosijo svoje posodice za malico in se tako izognejo plastičnim vrečkam;
  • namesto tekočih mil in šamponov v embalaži lahko uporabljamo trda mila;
  • kupujemo živila brez plastične embalaže

Sledila je igrica recikliranje, pri kateri je bilo potrebno različne vrste smeti dati v zabojnik prave barve. V rjav koš biološke odpadke, v zelenega steklo, v modrega papir in v rumenega embalažo. Z učenci smo se najprej pogovorili kaj sodi kam, nato pa so sami poskušali razvrstiti odpadke. Razvrščanje je bilo zelo zabavno in poučno. 

Na koncu smo z učenci izdelali še plakat, ki nas opozarja kaj je za naš planet dobro in kaj slabo. Pri vseh aktivnostih smo se zelo zabavali in se obenem naučili tudi veliko novega.  

cof
cof
cof
cof
cof

 

PRIREDITEV ZA MAMICE

V sklopu prireditve za mamice, ki smo jo pripravili 12. 3. 2018 so učenci v OPB z akrilnimi barvami pobarvali stare izrabljene pokrove od avtomobilov. Pobarvali so jih s pisanimi barvami, tako da so predstavljali cvetove rož. Pokrove smo nato pred prireditvijo obesili na drevesa v drevesnem gaju in tako popestrili izgled šolskega vrta.

cof
cof
 
IZDELAVA GLASBIL IN ZVOČIL 
 
V januarju so v 1. razredu izvedli tehniški dan. Izdelovali so glasbene inštrumente iz odpadne embalaže. Izdelali so nekaj brenkal, tolkal, pihal in ropotulj. Uporabili so prazno embalažo od tekočega pralnega praška, litrskih tekočih jogurtov, posode od kislega zelja, cevi, slamice in podobno.
Ropotulje so prelepili s časopisnim papirjem in lepilom iz moke in vode, jih prebarvali in okrasili. Otroci so pri izdelovanju zelo uživali.
 
cof
cof

DELAVNICE ZA STARŠE 

V ponedeljek 11. 12. 2017 smo v okviru božično-novoletnega sejma izvedli delavnice, kjer smo izdelovali izdelke iz odpadnega materiala. Učenci so skupaj s svojimi starši iz plutovinastih zamaškov izdelovali palčke in ptičje hišice iz tetrapak embalaže. Palčke so učenci odnesli domov, ptičje hišice pa bomo napolnili s semeni in obesili na drevesa v šolskem vrtu. 

 

cof
cof
cof
cof

ZBIRNI CENTER VRHNIKA 

V sredo 25. 10. smo še malce pobližje spoznali, kaj se zgodi z odpadki, ki jih ločeno zbiramo.

Učenci  od 1. do 5. r. so v okviru naravoslovnega dne obiskali zbirni center na Vrhniki, ki je opremljen in urejen za ločeno zbiranje in začasno hranjenje vseh vrst odpadkov.

Na Vrhniki smo dobili odgovore na številna vprašanja povezana z ločevanjem in zbiranjem odpadkov. Tako na učence, kot tudi na učiteljice je največji vtis naredila sortirnica embalaže, kjer delavci ročno ločujejo embalažo, ki se zbira v ekoloških otokih.

Ravno ta dan, je bila za malico pašteta in malo mleko v tetrapak embalaži, tako da smo na lastne oči videli koliko odpadne embalaže je pri tem nastalo.  

Poleg tega je potrebno poudariti, da so učenci res vestni in na dneve dejavnosti, ko šolo zapustimo, s seboj prinesejo plastične posode, kamor pospravijo svojo malico. Malice, tako s seboj ne nosijo več  v plastičnih vrečkah.

   

 

 

 

 

 

 

 

Projekt Manj odpadkov je nastal v želji po zmanjšanju količine odpadkov, ki jih vsakodnevno proizvedemo na šoli. S pomočjo različnih aktivnosti in dejavnosti bomo tako poskušali količino le teh zmanjšati, obenem pa se bomo poglobili v ponovno uporabo in recikliranje odpadnih materialov. 

 

Cilji, ki jih želimo doseči: 

  • Manjša poraba in uporaba embalaže v šolski kuhinji (primerjava prej – potem).
  • Povečati ozaveščenost učencev o pomenu ustreznega in odgovornega ravnanja z odpadki, ter o zavedanju problemov, ki jih prinašajo odpadki.
  • Spodbujanje učiteljev k iskanju kreativnih in inovativnih pristopov za boljše ozaveščanje učencev o ravnanju z odpadki.
  • Vključevanje staršev v projekt.
  • Oblikovanje trajnostnih in vračljivih izdelkov.
  • Zbiranje in ponovna uporaba odpadnih izdelkov.
  • Spodbujanje učencev, da prinašajo svojo embalažo oz. vrečke za večkratno uporabo.
  • Zaključna predstavitev projekta s fotografsko razstavo v šoli.

Dejavnosti, ki bodo potekale v okviru projekta:  

  • Opazovanje (prej – potem) količine odpadkov v kuhinji in primerjava, ki bi pokazala za koliko bi se lahko zmanjšali odpadki. Čim bolj bi se poskušali izogibati večslojni kartonski embalaži (Tetra Pak) in majhnim embalažam (med, marmelada). Sendviči za malic za na pot ne bi bili več zaviti v plastično folijo oz. v vrečko, temveč bi otroci imeli svoje posodice, kjer bi malico shranili.
  • Na šoli bi v mesecu decembru organizirali druženje s starši, kjer bi na različnih delavnicah izdelovali izdelke iz recikliranega materiala.
  • Obisk zbirnega centra na Vrhniki.
  • V OPB bi imel vsak učenec svoj brezčrtni zvezek za risanje in tako ne bi uporabljali belih A4 listov.
  • Zbiralne akcije za papir, zamaške, baterije…
  • Učenci bi v OPB izdelovali izdelke iz recikliranih materialov za različno uporabo (vrt, igrače, likovni in okrasni izdelki…).
  • Fotografska razstava na hodnikih šole ob koncu projekta.  
Objavljeno: 20 septembra 2017 , Avtor: Petra Prosen