MŠ + POŠ Vače: UČILOLOGIJA (2018 – 2020)

Nazadnje spremenjeno 28.8.2020 , ob 10:31 Urejal: Astrid Žibert

ŠOLSKO LETO 2019/20

V šolskem letu 2019/20 bomo učitelji naravoslovno – matematičnega aktiva nadaljevali s projektom Učilologija. Še vedno bo ena prednostnih nalog priprava zanimivih in uporabnih učil za uporabo pri pouku naravoslovnih predmetov in matematike.

Načrtujemo naslednje dejavnosti za učence, starše oziroma ostale učitelje:

– uporaba učil in didaktičnih iger za popestritev pouka matematike in naravoslovnih predmetov,

– sodelovanje učencev pri pripravi didaktičnih iger,

– priprava ure učilologije za mlajše učence s strani osmošolcev ali devetošolcev na matični šoli in POŠ Vače,

– priprava razstave v avli z učili, ki jih bodo lahko učenci in drugi obiskovalci šole tekom razstave uporabljali (februar, marec),

– družabni večer s predavanjem o znanosti in učenju za starše in ostale učitelje (marec).

Kot zaključek projekta pa bomo v maju za učence 2. triade pripravili in izvedli petkove in sobotne delavnice Raziskovalec sem! na podružnični šoli Vače.

V septembru smo na POŠ Vače dokončali našo kamero obskuro in z njeno pomočjo skušali učencem predstaviti fizikalni model očesa. Pripomoček sedaj uporabljamo pri pouku svetlobe pri fiziki – učenci se zelo radi skrijejo v naše oko in odkrivajo zakonitosti nastanka slike v očesu.

V oktobru 2019 smo se učitelji naravoslovno-matematičnega aktiva srečali s profesorji, ki poučujejo na Gimnaziji Litija. Mi smo jim predstavili naš projekt Učilologija in nekaj učnih pripomočkov, ki so ob izvajanju projekta nastali. Sodelovanje bomo, upamo, nadaljevali.

V decembru in januarju smo pri predmetu Matematična delavnica obravnavali telesa – za lažjo predstavljivost smo izdelali tudi njihove modele. 

V februarju in marcu smo z njimi okrasili avlo matične šole.

V februarju smo se lotili tudi “prenove” matematične učilnice na Vačah. V 7. razredu smo začeli z obravnavo trikotnikov in v ta namen smo si razumevanje pojma trikotnik in poimenovanje različnih vrst trikotnikov poenostavili tako, da jih imamo kar na steni. Napisi se (žal) lahko med preverjanji in ocenjevanji znanja odstranijo.

V petek, 28. 2. 2020, smo s štirimi učenci 9. razreda POŠ Vače pripravili urico naravoslovja za učence 1. in 2. razreda. Mlajši učenci so ob eksperimentiranju uživali. Več informacij najdete na spletnem naslovu https://www.osgradec.si/2020/02/v_-1-2-naravoslovna-urica/.

V tem šolskem letu smo imeli namen oditi na ogled šole iz Zaprešićev na Hrvaškem, vendar nam je korona virus načrte prekrižal. Ker hrvaškim učiteljem nismo mogli predstaviti učil v živo, smo oblikovali brošuro. Ogledate si jo lahko na povezavi: BROŠURA.

Predavanja za starše in učence zaradi zaprtja šol nismo izvedli (planirano je bilo v marcu).

Naravoslovni vikend pa je prestavljen v šolsko leto 2020/21.

 

____________________________________________________

ŠOLSKO LETO 2018/19

Poročilo o izvajanju projekta: astrid_žibert_učilologija

»Ne glede na predmet imajo učenci raje dejavnosti, ki jih aktivno pritegnejo in v katerih lahko sodelujejo z drugimi« (John Goodland)

Glavni cilj projekta naravoslovno–matematičnega aktiva je priprava učil in didaktičnih iger, ki bodo učence spodbudile k lastni aktivnosti in sodelovanju. Učitelji naravoslovnih predmetov in matematike želimo, da pouk postane čim bolj raznolik in nudi učencem možnost lastnega raziskovanja in aktivnega razmišljanja.

V okviru projekta bodo nastali učni pripomočki in didaktične igre za poučevanje predmetov s področja naravoslovja in matematike, razstava izdelanih učil v avli, večer za starše, ki se bodo želeli z nami še kaj novega naučiti ali ponoviti, in učna ura učilologije, kjer bodo učenci 8. in 9. razredov za učence razredne stopnje pripravili didaktične igre.

 

                                                              GREMO SE UČILOLOGIJO!

  1. SODELOVANJE Z VRTCEM

V petek, 16. 11. 2018, so nas obiskali otroci iz vrtca Sonček. Za njih so učenci Lili, Ženja, Ožbej in Lara pripravili dve delavnici. V prvi delavnici so otrokom pokazali električni krog in povedali, kateri pogoji morajo biti izpolnjeni, da žarnica zasveti. Na koncu so otroci samostojno sestavili še sestavljanko električnega kroga. V drugi delavnici pa smo dokazali, da aluminijasta folija prevaja električni tok.

Vrtčevski otroci so zelo dobro sodelovali, nekateri so nas celo presenetili z znanjem in svojimi zgodbami. Vsi so želeli poskusiti, kako eksperimenti delujejo.

S štirimi učenci iz 8. razreda POŠ Vače pa nismo obiskali samo vrtčevskih otrok na Vačah, 29. 1. 2019 smo se odpravili tudi v Litijo, natančneje v Vrtec Litija, v enoto Ribica. Predšolskim otrokom smo predstavili nekaj eksperimentov  na temo elektrike. Otroci so bili našega obiska zelo veseli. Mi pa smo tudi odšli proti šoli polni novih vtisov.

2. IZDELAVA UČIL, DIDAKTIČNIH IGER

V novembru, decembru in januarju pospešeno izdelujemo didaktične igre in učila, ki bi jih lahko uporabili pri pouku. Razstavili jih bomo februarja v avli matične šole.

V januarju so učenci pri pouku fizike pripravljali različne eksperimente v povezavi s snovjo, ki smo jo obravnavali do sedaj. Učenci so bili najbolj navdušeni nad predstavitvijo RGB. Učenec nam je prikazal, da lahko barve res združimo v belo svetlobo.

3. RAZSTAVA V AVLI

V februarju in marcu ste si lahko ogledali razstavo učil, ki so nastala v okviru projekta. Nekaj učil so pripravili učitelji sami, nekaj v sodelovanju z učenci, nekaj učil pa je nastalo s strani učencev, ki so jim pomagali tudi starši. Razstava je zajela veliko različnih učnih tem s področja naravoslovja.

4. DRUŽABNI VEČER V MARCU

Za starše in učence smo pripravili prikaz učil, ki so nastala v okviru projekta. Starši in učenci so učila in didaktične igre tudi preizkusili.

Učenci so tekmovali v igranju igre NARAVOSLOVEC SEM, ki je bila tudi del razstave. Zmagal  je Lovro Klinc, ki je za nagrado prejel knjigo Čudoviti svet. 

V marcu in aprilu je nastala nova podoba vrat kabineta za naravoslovje na POŠ Vače. Učenci lahko med odmori rešujejo različne logične in matematične naloge.

 

Konec aprila smo imeli na POŠ Vače matematični tek, kjer so učenci reševali matematične naloge v naravi in družili prijetno s koristnim. Več si lahko preberete na https://www.osgradec.si/2019/04/v-sd-7-razred-matematicni-tek/.

V maju so imeli učenci 8. razreda pri fiziki posebno učno uro utrjevanja. Iskali so njutnčke, ki so bili v škatlicah s šiframi. Šifre so lahko našli le s pomočjo znanja fizike.

V maju smo obiskali tudi 1. in 2. razred na POŠ Vače in za učence pripravili zanimivo logično – matematično učno uro. Več o tem najdete na https://www.osgradec.si/2019/05/v1-2-matematicni-izzivi-za-najmlajse/.

Objavljeno: 5 septembra 2018 , Avtor: Astrid Žibert