MŠ in POŠ: Gozdna šola (2018-)

Nazadnje spremenjeno 17.5.2021 , ob 6:27 Urejal: Tatjana Gombač

 

 

Opis Mreže gozdnih vrtcev in šol Slovenije

Koordinatorka: Tatjana Gombač

Šolsko leto 2020 / 2021
__________________________________________________________________________________________________________

GOZDNA OLIMPIJADA – 1. razred matične šole
Torek, 11. maj 2021

V gozdu smo prvošolci izvedli športno olimpijado. Vsebovala je več disciplin: ciljanje storžev v tarčo, slalom med smrekami, preskakovanje potočka, dvigovanje “uteži”, hojo po hlodu, prenašanje težkega bremena in skakanje na štore. Naloge niso bile preproste, a s ponosom lahko napišemo, da smo zmogli. Bilo je zelo zabavno. Za vse opravljene naloge smo prejeli medaljo.

Prispevek je pripravila Maja Bregar.

__________________________________________________________________________________________________________

ŠKRATJE NA ŠOLI – POŠ Jevnica, OPB
Sreda, 31. marec 2021

Na naši šoli se v času podaljšanega bivanja, ko je čas za domačo nalogo, večkrat zgodi, da kdo ne najde zvezka. Učenec preišče torbo, pogleda na svojo poličko, zvezka pa nikjer. Kdaj drugič copat ni na svojem mestu, ampak jih po dolgem iskanju najdemo na stranišču. Spet tretjič se v zemljo ugrezne kakšen bidon. Nihče nič ne ve, ampak, hm… prav gotovo so okrog lomastili nagajivi škratje Skrivači.

Tokrat računamo na škrate Pomagače. Ker se bomo zopet šolali na daljavo, mi smo pa tega že siti, smo izdelali škrate, ki bodo od šole odganjali “ta glavni” korona virus, ki nam zadnje leto kroji življenja. Da se bomo lahko čim prej res vrnili nazaj v šolske klopi, kjer uživamo znanje in tkemo medčloveške vezi, brez kateri nas ni.

Prispevek je pripravila Petra Prosen.

__________________________________________________________________________________________________________

GOZDNA OLIMPIJADA – 3. a in 3. b
Sreda, 24. marec 2021

Jupi, gozdna olimpijada!

Tretješolci matične šole smo preživeli sončno športno dopoldne v gozdu.
Preizkusili smo se vzdržljivostnem teku v naravi, lovu za skritimi živalmi, orientaciji v naravi, vajah gozdnih olimpijskih iger in si privoščili sproščanje na svežem zraku. Kot se za pravo olimpijado spodobi, smo za opravljene naloge prejeli medaljo gozdne olimpijade. Ob vrnitvi k šoli smo s kredami upodobili naše vtise na asfaltu.
Po pravici povedano: zidana učilnica se ne more primerjati z gozdno. Pomlad nas bo spet kmalu zvabila na bližnjo jaso!

Samo vprašamo vas še:

  • Kdaj ste nazadnje preskočili potok?
  • Ste že prisluhnili pomladnemu petju ptic?
  • Ste skušali premakniti drevo?
  • Ste se potrudili doseči visoke veje?
  • Ste že iskali skriti gozdni zaklad?
  • Kdaj ste nazadnje vdihnili svež zrak v gozdu?

Uredila: Tatjana Gombač

__________________________________________________________________________________________________________

GOZDNE VILE IN GOZDNI ŠKRATI – 3. a
Petek, 25. september 2020

Za začetek novega šolskega leta je kot nalašč izvesti pouk v gozdu vsaj del dopoldneva. 
Tokrat smo oblekli vile in škrate v gozdne obleke, ki smo ji “sešili” iz materialov iz gozda.

Ob nabiranju listov, vejic, kamenčkov in različnih rastlin smo razmišljali o gozdnih modnih kreacijah.

Ko so bile vile in škrati oblečeni, smo gradili in gradili …

 

__________________________________________________________________________________________________________

Gozdna pedagogika v OŠ Gradec

Ponosni smo, da je naša šola del MREŽE GOZDNIH VRTCEV IN ŠOL SLOVENIJE, ki je UVRŠČENA V SAM VRH NAJBOLJŠIH PRAKS.           

V letošnjem letu je potekal mednarodni razpis za izbor najboljših praks na področju izobraževanj iz gozdne pedagogike, v okviru katerega se je Mreža gozdnih vrtcev in šol Slovenije uvrstila v sam mednarodni vrh. Izbor je potekal v okviru Mednarodne zveze gozdarskih organizacij (IUFRO International Union of Forest Research Organizations), Univerze v Helsinkih in Organizacije Združenih narodov za prehrano in kmetijstvo (UN FAO United Nation Food and Agriculture Organization).
 
Glavni cilj tekmovanja je bil, poleg izbora najboljših, tudi medsebojna izmenjava najboljših praks, v upanju na nadaljnje sodelovanje. Izbor je potekal na podlagi vnaprej določenih meril – komisija je ocenjevala pedagoško kakovost, inovativnost in praktično učinkovitost praks na področju gozdne pedagogike.

Več lahko preberete na povezavi:

MREŽA GOZDNIH VRTCEV IN ŠOL SLOVENIJE UVRŠČENA V SAM VRH NAJBOLJŠIH PRAKS NA PODROČJU GOZDNE PEDAGOGIKE

__________________________________________________________________________________________________________

V GOZDU JE PRIJETNO IN NIKOLI DOLGČAS – 3. a matične šole

Ponedeljek, 24. junij 2019

Z učenci 3.a OŠ Gradec smo pogosto zahajali v gozd. V gozdu smo: telovadili, se igrali, opazovali okolico, poslušali glasove v naravi, se čudili nad lepoto narave, opazovali živali in stopinje, v gozdu smo brali, poslušali, risali po opazovanju.

 

 

 

 

 

 

Prispevek je pripravila Sonja Rudolf.

__________________________________________________________________________________________________________

POUK V GOZDU – POŠ Kresnice

Sreda, 19. junij 2019

Nabrali smo cvetje za lipov čaj 🙂 skrbimo za naše zdravje.

Opazovali smo rastline, živali, pikali so nas komarji, poslušali glasno petje ptic… Zalo je prerasla orlovska praprot…

V gozdu je mnogo, mnogo stvari. Tudi škratje so tam. Naredili smo jim nove hiše, da jim poleti ne bo vroče. Johano in Laro je srečal cvetni škrat.

Prispevek je pripravila Angelca Koprivnikar, vodja POŠ Kresnice.

__________________________________________________________________________________________________________

POHOD PO GOZDU – 4. b matične šole

Sreda, 5. junij 2019

Četrtošolci matične šole smo se proti Bogenšperku odpravili peš. Najlepši del pohoda je bil po gozdu, kjer je bila hoja zelo prijetna.

            Prispevek je pripravila Mateja Gorše.

__________________________________________________________________________________________________________

POMLAD NA GOZDNEM ROBU – 3. b matične šole

Četrtek, 18. april 2019

Opazujemo, poslušamo, tipamo, vohamo, gradimo, lovimo ravnotežje in se imamo fino:

Prispevek je pripravila Alma Prijatelj.

__________________________________________________________________________________________________________

PRVI POMLADNI DAN IN MEDNARODNI DAN GOZDOV – 21. marec 2019

  • Drugošolci matične šole znajo ceniti bližino gozda

Gozd je drevje, hlad, tišina …

gozd je jurček, jagoda, malina …

gozd je gnezdo, brlog, duplina …

gozd je zajček, srnica, milina …

gozd je mrak, skrivnost, globina …

                                           (učenka osnovne šole)

 

Gozd predstavlja prostor za umik, za sprostitev in umiritev. Ker imamo učenci naše šole srečo, da ta ni daleč, se z veseljem odpravimo vanj. Tam nabiramo nove moči in se umikamo vsakodnevnemu vrvežu.

Običajno si najprej vzamemo čas in prisluhnemo zvokom gozda, opazujemo spremembe narave in skušamo začutiti energijo dreves.

S hojo in tekom med drevesi urimo spretnosti in krepimo mišice.

Ker pa je tu tudi veliko naravnega materiala, ki kar kliče po ustvarjanju, lahko tu pustimo domišljiji prosto pot. Ob gradnji bivakov prevevata skupinski duh in iznajdljivost. Izkušenjsko učenje−narava je res najboljša učiteljica.

Začutim drevo.

Ga slišimo, kako nam pripoveduje?

Slalom med drevesi.

Zabava ob gradnji je zagotovljena.

Nekateri so k delu pristopili zelo zagnano.

Bivak dežja še ne bi zadržal, ampak začetek je obetaven.

Prispevek je pripravila Sandra Železnik.

__________________________________________________________________________________________________________

  • Tretješolci vedo, da je treba skrbeti za gozd  – 3. a matične šole

Jeseni smo na sprehodu po gozdu nabrali žire in želode. Skrbno smo jih posadili v lončke in jih postavili na topel in svetel prostor. Redno smo jih zalivali. Najbolj uspešna je bila sošolka Neža in do MEDNARODNEGA DNEVA GOZDOV so se Nežine mlade rastlinice bukve in hrasta toliko okrepile, da smo se jih odločili odnesti v “naš” gozd.

Sošolec Lovro je vneto kopal luknjice za sadike.

Zelo previdno smo jih zasuli.

Yuma je vse skupaj natančno nadzorovala.

Dvojica Aljaž in Staš sta mlada drevesca zaščitila pred neprevidnimi sprehajalci. 

Po končanem delu smo si roke umili kar v bližnjem potočku. Ooooo, kako je bil mrzel, a zelo čist!

Takooo mrzel, da niti Yuma ni hotela stopiti vanj …

… zato je delovna trojka postavila mostiček čezenj.

Privoščili smo si tudi gugalnico na podrtem drevesu, ki je zdržala kar šest otrok.

Prispevek je pripravila Tatjana Gombač

__________________________________________________________________________________________________________

TRETJEŠOLCI PRIČAKUJEJO POMLAD – 3. b matične šole

Pomlad se počasi prebuja tudi v bližnjem gozdu in vabi učence, da se sprostijo, razgibajo in nadihajo svežega zraka. 

Kdo pravi, da so dekleta šibkejši spol? 

🙂

S skupnimi močmi smo zgradili gozdno hišico.

 

Temperature so prav prijetne za posedanje na deblih. Po delu smo si privoščili zaslužen počitek in zapisali, kar se nam je zgodilo ta dan v gozdu.

Zanimivo pripovedovanje zgodbe iz prebrane knjige za bralno značko je naredilo še boljše vzdušje.

                                                                             Prispevek je pripravila Alma Prijatelj.

__________________________________________________________________________________________________________

ČETRTOŠOLCI KOT ENO Z NARAVO – 4. a matične šole 2017/2018

Bosi učenci na travi pod Valvazorjevo lipo razgibavajo telo in krepijo duha.

Joga: položaj otroka

Prenos pozitivne energije in zavedanje lastnega telesa.

Svibno: preizkušanje delovanja mlinčka

Fotografije in zapis: Anita KUŠAR
 

_________________________________________________________________________________________________________


GOZDNE DOGODIVŠČINE – POŠ Kresnice

  • Naravoslovni dan

  Potipajmo lubje.

Preizkus delovanja mlinčkov v potoku sredi gozda

 Srnica je prišla ob 10. uri na mleko.

  • Spoznavanje okolja

 Opazujem in zapišem v delovni zvezek.

 Gremo na pohod, sredi gozda se ustavimo in odžejamo.

 Poleti je raziskovanje v gozdu vroče. Glave si hladimo z repuhovimi listi.

 

  • Drevesa so odlično plezalo, raziskujemo gozd

Vodja POŠ Kresnice: Angelca KOPRIVNIKAR

__________________________________________________________________________________________________________

3. a  in 3. b: LOVCI NA SNEŽINKE

Tretješolci matične šole smo sneženje izkoristili za lov na snežinke. Z lupami smo si ogledovali snežinke, ki so padle na naša oblačila in temne kartone. Celo na sošolkinih dolgih laseh so obstale in se razkazovale. Navdušeni smo bili nad obliko  in vzorci. Narava je res prava umetnica.

Skupno nam je bilo naslednje: “Naj še sneži!”

__________________________________________________________________________________________________________

 

V decembru 2018 je OŠ Gradec pridobila naziv GOZDNA ŠOLA 

 

Opis Mreže gozdnih vrtcev in šol Slovenije

OŠ Gradec in njene podružnične šole na Vačah, v Hotiču, Kresnicah in Jevnici stojijo blizu gozda, zato ga lahko izkoristimo za naravno učilnico,  ki pred učence postavlja veliko izzivov in nudi priložnosti  za raziskovalno učenje.

Zakaj GOZDNA ŠOLA ? 
Gozdno pedagogiko uporabljamo že dalj časa predvsem za popestritev pouka, zadnje leto pa jo izvajamo bolj sistematično. Prvo zabeleženo izvedbo v naši šoli so opravili v Podružnični šoli Jevnica leta 2013, ko so izvedli kulturni dan v gozdu. Jeseni 2018 so učenci od 1. do 5. razreda matične šole v okviru očiščevalne akcije sodelovali pri obnovi Gozdne učne poti Svibno, zato sedaj še pogosteje uporabljamo gozd kot učilnico. Učenci so nad takšnim učenjem navdušeni, saj skozi raziskovanje osvajajo nova znanja in spretnosti, neprecenljive pa so tudi izkušnje, ki jih dobijo v gozdu. 
V zadnjem času smo poleg čistilne akcije izvedli nekaj dejavnosti, kot so: predstavitev knjige za bralno značko, gibanje v naravi, gozdne igre, gradnja gozdnega šotora in improvizacija gozdne učilnice. Pri izvajanju nismo naleteli na večje težave, saj se v nižjih razredih osnovne šole učitelj lažje odloči za nekoliko drugačno pot za doseganje cilja. 
Tudi v prihodnje bomo nadaljevali s tovrstnim pristopom in načrtujemo širitev kroga pedagoških delavcev, ki jim takšen način dela ustreza in želijo dodatno motivirati učence za pridobivanje novega znanja.

Gradnja gozdnega šotora

Tabla GUP Svibno

Bralna značka v gozdu

Koordinatorka: Tatjana GOMBAČ

Objavljeno: 29 januarja 2019 , Avtor: Tatjana Gombač